west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

בלוג עולם המים

קפיצה לים החורפי עם חליפת השחייה Orca מבית "טיים טרייל"

אני אתחיל ואסיים בזה שאין דברים כאלה! 🙂

בד"כ, אני מדריך שחיינים שלי לעשות אימון הסתגלות לחליפה: ללבוש אותה לאט לאט, לשים הרבה ווזלין, למתוח את האיזור שליד הצוואר וכמובן לעשות חץ על מנת למתוח את החליפה. מומלץ, אם ניתן, להיכנס בפעם הראשונה עם החליפה דווקא לבריכה "בתנאי מעבדה" ולהרגיש את הגוף, למדוד מהירות, לספור תנועות.

כמו שאף פעם לא כדאי ללבוש נעל חדשה לתחרות, כך כדאי להסתגל לחליפה לאט לאט לפני שעושים אימון חזק.

אז ככה, כן לבשתי לאט, כן עשיתי חצים, קצת ווזלין, הסתגלות של 3 דקות ויאאאאאלה 3+ק"מ של קצב מטורף (כן, לא טעיתם, בים…) עם עוד 3 משוגעים..(ג'וש, גור ואפי)

שחיינים ששוחים עם חליפת מים פתוחים, מתלוננים על קושי בכתפיים, שלא ניתן למתוח עד הסוף, קושי נשימתי, כאילו משהו לוחץ לנו על החזה.

אני ניסיתי להביא את החליפה לקצה, לפחות ככה עינת גורן מטיים טרייל המליצה, זה אומר חימום קצר הכולל גם ריצה עם החליפה, מתיחת כל תנועה עד שכתף נוגעת בלחי בדיוק כמו שאני ממליץ לשחיינים בים: לא לקצר תנועות ולשחות בדיוק כמו שאתם שוחים בבריכה, שחייה איטית וארוכה ומידי פעם ספרינט מטורף של כ-200 מ' כל סט (סה"כ עשינו 10 סטים).

בקיצור, אין מילים. החליפה אלסטית ברמה שלא הכרתי עדיין, הגעתי לטווח מלא לפנים ולאחור (בסיום תנועה), לא הרגשתי שום קושי. נהפוך הוא!

רק פרט קטן אחד קטן עדיין קשה לי, שנה שעברה שחיתי עד טמפ' של 17 מעלות (והרגשתי גבר גבר) ללא חליפה. השנה, רציתי להתפנק, ליהנות מהשחייה ב-100% בלי לקפוא בדרך. אז היכן בכל זאת הקושי?

לראות את כל הצעירים בני ה- 70 + שנכנסים בכל מזג אוויר לים וצוחקים עלינו. נו, טוב, גור הרגיע אותי והזכיר לי את שנה שעברה – חצי יום קפאתי והרגשתי כאב עד העצמות (בשחייה של 17 מעלות).

לסיכום, כיף לראות את הצעירים בני ה-70+ צוחקים עלינו ושוחים ללא חליפה. ואם שאלתם האם זה משפיע על המהירות? התשובה היא "כן, בטירוף!" במיוחד למי שרץ המון ושוקע במים.

ואם כבר מתפנקים, במיוחד לאור האישור של גור, אז עד הסוף, – נסעתי עם החליפה באוטו לעולם המים והורדתי אותה רק לפני המקלחת ואתם יודעים עוד משהו? החליפה מבחוץ היתה יבשה ולא נרטב לי אפילו הכיסא.

איזו חוויה! איזה ים! ואיזו חליפה!!

 

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.