west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

בלוג עולם המים

האם שווה להיות אקורדיון?

אם קראתם את הבלוג שלי בטח כבר הבנתם – "אני אורי סלע ואני אוהב לאכול". סטיק אדום (Rעד MR), פסטה עם שמנת וסלמון, סופלה שוקולד, המממ…! וכשאני מדבר על "האם שווה להיות אקורדיון?" הכוונה היא כמובן למצב חוזר ונשנה של עליה וירידה במשקל. בדרך כלל אני דווקא טיפוס יציב Jאבל לאחרונה, מאז שחזרתי ממילואים עם כמעט 12 קילוגרמים עודפים, נאלצתי לרדת 9 ק"ג (יש לי עוד 2.5 כדי לרדת למשקל שלי). זה לא קל ולא בריא.

מחקרים מראים שמבחינה בריאותית עדיף להיות שמן מאשר לעלות ולרדת במשקל שוב ושוב. כמובן שכל דבר קיצוני אינו בריא, לגוף האדם קשה להסתגל לשינויים. אישה בהריון למשל, מרגישה (בשליש השלישי בד"כ) לחץ חזק בחוליות הגב התחתון כתוצאה מעליה במשקל, לאחר לידה שוב מורגש לחץ בעקבות הירידה במשקל, הגוף נדרש להתאים את עצמו בקצב די מהיר לשינויים. ובכלל האדם הוא "חיה של הרגלים" וגם שינויים שאינם פיזיולוגיים לא באים לנו בקלות – החלפת מקום עבודה, איזור מגורים וכו'.

גם אלו מכם שאחרי יום ארוך של 16 שעות עבודה חוזרים הביתה ויורדים על המקרר, או לפחות מקנחים בגלידה איטלקית ובחפיסת שוקולד, יודעים שעדיף אחרת. וזה לא פשוט אחרי יום ארוך לעמוד ולחתוך סלט, הרי אתם רק רוצים לשבת מול ה-"הטמבליזטור" (טלוויזיה שעושה אותך טמבל תוך כדי צפייה בסדרות משמימות) ולאכול מה שיש. רק אחר כך חושבים….

כשהייתי צעיר יותר, לפני שנולדו הילדים, עלייה קטנה במשקל נעלמה במהירות אחרי ריצה של 20 ק"מ ועוד כמה קילומטרים בבריכה. אך היום, ובכלל בחיים, אימונים קיצוניים יכולים להחליש את המערכת החיסונית שלנו ו"להזמין" מחלה מלווה בירידה מדומה במשקל (לאחריה הגוף החלש ושוב עולים במשקל ואף יותר ממה שירדנו).

לכן אני דוגל באיזון הגוף והנפש, למשל טיפול פסיכולוגי לצד שיאצו או הידרותרפיה, ומאמין שגישה כזאת יכולה לעזור לנו להתמודד טוב יותר עם החיים. כמדריך, אני מנחה אנשים תוך כדי תהליכים אישיים ו/או מקצועיים, מסייע להם להפוך את הספורט והשחייה לדרך חיים ולהתמודד עם אהבת האוכל באופן מודע וכך גם לרדת במשקל באופן מבוקר.

אז למה אני משתף אתכם בתהליך שלי ובהתמודדות הקשה (לאחר עלייה חזירית במשקל)? מפני שלי זה עוזר. במקרה שלי לחץ חברתי עובד, ובמסגרת כזאת, של תחרות, אני מצליח הכי טוב לרדת במשקל. אני מאמין שכל אחד צריך למצוא את מה שעובד עליו… אז בינתיים בהצלחה ותנסו עד כמה שאפשר להיות מאוזניים.

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.