west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

בלוג עולם המים

בדרך ל 166… אוכלים מהר לעמק.

בפוסט הקודם סיפרתי על מטרות שהצבתי ל בדרך ל 166 בסובב עמק. אחת מהן היתה לעשות את מרוץ "הר לעמק".
את הר לעמק הראשון עשיתי לפני חמש שנים . באותם זמנים המרוץ הנ"ל היה עדיין בחיתוליו . רצתי ארבעה מקטעים- את הקטע הראשון מקלעת נמרוד – למרחק של 10 ק"מ , רצתי בקצב 4:15 …. ניצלתי את הירידה . בשלושת המקטעים שלאחר מכן הייתי תפוס ברגליים בצורה בלתי רגילה .
במשך שנים נמנעתי מלהשתתף במרוץ הנ"ל. אני חושב שהשילוב בו צריך להיות עם 4 גברים מזיעים ברכב , חוסר שינה , וזיכרון של שרירים תפוסים גרם לי להישאר מאחור.
השנה רציתי להשתתף , אך לא עשיתי כלום בנידון. ידעתי שככל שנתקרב למרוץ יהיו כאלו שיבטלו וייתכן שתיווצר לי הזדמנות . ואכן באחד מאימוני הריצה עם מוטי – הציע לי איתי להצטרף אליהם למסע לקבוצה של שישייה . אמרתי כן ושכחתי מזה עד ערב לפני המרוץ.
בערב קודם התחלתי לארגן את הציוד. בעבר הייתי מתארגן לתחרות שכזאת יומיים קודם . ביגוד, ג'לים, פנסים , אוכל , תוספים וכיוצא בזה . הפעם פתחתי את הארון זרקתי לתוך תיק כל מה שנכנס וזהו. לא ידעתי איזה מקצה אני עושה , לא הכרתי מרחקים, תוואי , שעת זינוק – פשוט כלום. ידעתי שאיתי יאסוף אותי ב 18:30 בערב מצומת אלונים וזהו.

18:30 בערב , צומת אלונים , מגיע הרכב עם רוני , אלי ואיתי – כולם רצים אצל מוטי מזרחי – ואני מתחיל להכירם בצורה שטחית . מיד הבחנתי שאלי שנולד וגדל בקרית שמונה הוא בעל הבית האמיתי של הצפון ושל הרכב . נוסעים והוא מחליט להיכנס לסופר במרכז המסחרי של קירית שמונה . צריך לקנות אוכל הוא אומר וכולם אחריו . אני חושב לעצמי – 2 לחמניות לכל אחד + ריבה וזהו, אבל אלי ושות' חושבים אחרת- שתיה , לחמניות גבנ"צ , אבטיחים , תפוחים , תמרים, בירות , פיצוחים , והעגלה מתחילה לעלות על גדותיה.
"תאכל, תאכל שתהיה לך אנרגיה" – אומר אלי ….אז אוכלים.
מגיעים לתל חי . נפגשים עם יתר הקבוצה . מצטלמים כמו כולם על הפסל ובנקודת הזינוק. בדוכן מחלקים תמרים ממש טעימים . "תאכל תאכל שתהיה לך אנרגיה" – אומר אלי ….אז אוכלים.
נשארו לנו שעה וחצי לזינוק אז אלי מיהר והזמין מקום לפוקצ'ה – מסעדה מדהימה בקרית שמונה. מה לאכול עכשיו ? אני שואל. תכף רצים. נאכל כמה דברים קטנים הוא אומר.
נכנסים ומזמינים- 2 פוקצ'ות , ריזוטו סלק, חציל בטחינה , סביצ'ה, נתחי דג, סלט ירוק, חומוס ומקנחים בבירה .
אני מפוצץ . הסביצ'ה עומד במרכז הגרון. "כמה אכלנו " אני אומר לאלי , "חשוב שנאכל שתהיה לנו אנרגיה" – אומר אלי ….
עפים מהר לנקודת ההחלפה ולנקודה הראשונה שלנו. בתכנון- מקצה ראשון של 7 ק"מ . אין לי מושג מה התוואי אני אומר לעצמי. מתארגנים במהירות. איתי מאיץ בי לקחת 2 תמרים … כדי שיהיה לי אנרגיה … אז אני אוכל . הגענו ומסתבר שאיחרנו והצמד שהחלפנו התייבש כ 10 דקות . אנו מתנצלים ויוצאים לריצה – בלי פנס, בלי חזיית זיהוי . באידיש קוראים לזה חאפ-לפ . הבטן כבדה וקשה לי לנשום, מזכיר לי את התחושה של השישה ק"מ הראשונים ב 100 ק"מ בסובב עמק אחרי שלושה ימים של העמסת פחמימות . בתוך 10 דקות אני ואיתי קולטים שהתברברנו . איתי מרים טלפון לאלי על מנת שיכוון אותנו. אלי משיב לו "אתם בסדר גמור" ואנחנו ממשיכים להתברבר. לאחר 3 ק"מ אנו חוברים לשביל המרוץ מתיישבים על קצב נחמד של 5:00 דקות לק"מ . "איזה חבל שרצים בלילה ולא רואים את הנוף " אני אומר לאיתי . איתי משיב "אולי עדיף ככה , יכול להיות שיש מלא לכלוך" ואני חושב לעצמי איזה מדהים שכל אחד רואה את אותה סיטואציה בצורה אחרת.
מסיימים את המקצה. אוכלים 2 תמרים , בכדי לא להוריד אנרגיה ועפים לנקודה הבאה . אוספים את רוני ואלי ומתקדמים לנקודה הבאה . לא מספיק לומר צ'רלי ואני נרדם. קם 5 דקות לפני הזינוק ויוצאים למקטע השני . הפעם מכרי דשא לחוף חוקוק מעל הכנרת 4:40 בבוקר ואנו רצים- קצב שיוט 5:00 ומביטים על הכנרת מעל. עוברת לי מחשבה כמה זה סימבולי שבדיוק כעת אורי סלע מתחיל לחצות את הכנרת בשחייה למרחק של 21 ק"מ ואילו אני רץ מסביב לכנרת – הוא – ים , אני – יבשה .
הירח שוקע לאיטו עם מראה מדהים.
מגיעים אוכלים 2 תמרים, 2 לחמניות עם גבנ"ץ , ענבים וחטיף אנרגיה . רוני חותך אבטיח ומדרבן אותי לטעום .
מה יהיה עם כל האוכל הזה אני שואל – "תאכל, תאכל שתהיה לך אנרגיה" – אומר רוני ….אז אוכלים.
נוסעים לשמשית . כל הדרך אני כמו תינוק- רק כזה שלא מתעורר באמצע הלילה . רק מתחילה הנסיעה ואני נרדם . מגיעים לשמשית ויוצאים לקטע השלישי- 11 ק"מ כולל 2 עליות, אחת מהן קשה . השעה 10:00 ומתחיל להיות חם . למרבה ההפתעה אני מרגיש טרי לחלוטין – הנוף די יבש בדרך לצומת זרזיר . עם הזמן מתחיל להבחין ברצים שאותות העייפות ניכרות עליהם. בדרך ניתן להבחין בסימני דרך שנותרו מאולטרה קצרין שהתקיים לפני מספר שבועות – מהר מאד מגיעים לנקודת ההחלפה השלישית. אוכלים ארטיק , שותים בירה , נוסעים לאסוף את רוני ואלי . אני מנצל את ההזדמנות למקלחת שטח . מצד שני החברים לרכב מתלבטים היכן לאכול.
אלי ממליץ על תחנת הדלק בה יש את מסעדת עומר – מה יש לאכול שם שואלים- "מה שתרצו" הוא אומר. אז מגיעים ומזמינים – פיתות וחומוס ומסבחה וחביתות, מוסיפים עוד מלא סלטים ואוכלים וממשיכים לאכול. "אני מפוצץ" אני אומר לאלי. "תאכל, תאכל שתהיה לך אנרגיה" – אומר אלי ….אז אוכלים.

נוסעים לקיבוץ הזורע לקראת הנקודה הרביעית. השעה 15:00 . השמש מכה בכל כוחה. אני אוכל 2 תמרים וחטיף אנרגיה כדי שתהיה לי אנרגיה ואני ואיתי יוצאים למקטע האחרון. קטע יפיפה עמוס בשדות ירוקים וחומים , הרגליים מרגישות נהדר – מגיעים וזהו – נגמר המרוץ . ממש בקו הסיום ניגש צלם של הקיבוץ ומבקש לצלם את איתי ואותי שוב פעם מגיעים לנקודה ההחלפה. אני מבקש ממנו להזדרז כי אני ממהר לאכול.
מצטלמים ,מתחלפים וכמובן אוכלים – בוטנים אמריקאים ובירה – מה לא נעשה בכדי לא לאבד אנרגיה?
"בשנה הבאה יהיה קרוואן" אומר אלי וכך נוכל לאכול כמו שצריך.
אז ניפגש בשנה הבאה.
המלצות:
מסעדות – פוקצ'ה – קירית שמונה , מסעדת עומר ,בתחנת דלק היכן שהוא באזור צומת אלונים.
שירותים- תחנת הדלק- מיקה- טבריה .
חברים- רוני רפפורט , איתי ליננברג , ואלי אלחרר. אין על האנשים הללו .
שבוע הבא – מטרות חדשות – להתחיל לשמור על הגזרה ומרוץ ים אל ים עם רצי רעננה.

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.