west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

בלוג עולם המים

איך מצליחים לא לאכול בטירוף בסופ"ש ובחגים

נכנסתי למשטר אוכל. סה"כ אוכלים כרגיל, אך ההתמודדות האמיתית היא איך לא לסיים את כל השולחן בארוחת יום שישי? איך לזרוק אוכל אם הילדים לא מסיימים לאכול (במקום לאכול את השאריות)? לזרוק אוכל? הרי זה אסור! ואיך לאכול רק מנה אחרונה אחת?

התחלתי בשיחות עם אמא, לקנות רק מנה אחרונה אחת. אם המנה היא גלידה אז רק אחת, עוגה אחת, תותים עם קצפת אחד וכמובן שלא אחד מכל סוג.

זה הצליח חלקית. ביום שישי האחרון, אמא הביאה רק מנה אחרונה אחת של גלידה, אבל ק"ג אחד… מצאתי את עצמי אוכל 3 צלחות גלידה עם שוקולד למעלה. ממש שכנעתי את תום(הבן הבכור) לעזור לי קצת עם הגלידה, ידעתי שאם לא עוזרים לי, אני מסיים את הכל.

סיפור המנה האחרונה הוא רק דוגמא אחת למגוון הקשיים שאני עובר בסוף השבוע עם האוכל. כשאני אומר "צעד קדימה 2 אחורה" אני מתכוון לכל מילה. במהלך השבוע יורדים קילוגרם וחצי ובסוף השבוע מעלים עוד שני ק"ג… חלקכם וודאי אומרים: "לעלות שני ק"ג בסוף שבוע אחד?!" אז כן. וזה עוד כשאני שומר ומשגיח על עצמי.

התמודדות עם החגים היא נעימה, כיפית אבל גם קשה במיוחד. זה כמו לתת לחתול לשמור על השמנת. שמים את כל האוכל מולי ואז מתחילים לקרוא את ההגדה.. הבן כבר למד לשיר "מה נשתנה….." בקיצור, תחכה לאוכל העיראקי – טביט, קובה במיה, קובה בטטה… ועוד מגוון מטעמים וכשהוא כבר מגיע אני מתכוון לנסות לאכול לאט לאט לאט… ואז באה הדילמה: לא יגמרו לי את כל הדברים הטובים?

החלטתי ללכת בדרך אחרת. אין טוב יותר מהוספת אימונים. צריך אימונים של שעתיים לפחות בשחייה, לשלב כפות, כוח וכמה שיותר מרחק, אבל איך נעשה את זה לבד?

עליתי על רעיון לאתגר כמה משוגעים כמוני עם בעיות דומות, פחדני חגים ( ברור שלא מהאירוע אלא לעלות במשקל). עשינו תוכנית אימון די רצחנית של חודש ובסופו של דבר אמרתי לכל מי שרוצה להגיע לאימון של יום ראשון ולאתגר את עצמו בצורה מטורפת אך מאוזנת, שיגיע בשעה 20:30 עד 23:00. קיוויתי למצוא כמה משוגעים כמוני, כי לעשות אימון כזה לבד זה כמעט בלתי אפשרי .

להפתעתי, הגיעו 35 אנשים לאימון. המסלולים היו מלאים לגמרי וכולם באו במטרה לאתגר את עצמם ולהתמודד עם החג בצורה טובה יותר. היה מדהים. הצלחנו לעשות אימון של 6300 מ', אימון כזה לא עשיתי מאז גיל 18. בסיום האימון החבר'ה לא רצו ללכת. ה"היי" היה כל כך גדול שגם בשעה 11 בלילה אנשים לא רצו ללכת הביתה( אני מתנצל מראש בפני בני/בנות הזוג). לא נהניתי ככה באימון כבר כמה שנים, אין דרך טובה יותר להתחיל את חג הפסח.

כידוע, אנו יכולים לטפל בהמון אנשים, להראות דרך, אבל גם אנחנו צריכים עזרה ומותר לבקש אותה מידי פעם. אפילו צריך.

אז יש לי כמה שאלות ואשמח לתשובות פה בבלוג:

מה הטיפים שלכם להתמודדות עם המשקל בחגים ?

חג שמח

אורי

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.