west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

בלוג עולם המים

אולימפיאדת לונדון 2012 בשחייה: יום ג' 31/07

אחרי הפוסט הקודם שפירט את משחי הגמר בשלושת הימים הראשונים, פנו אלי מספר אנשים בבקשה להמשיך גם עם שאר המשחים באולימפיאדה. כנראה שרק מתוך נימוס, אבל אני מעדיף להשלות את עצמי שהם באמת מתעניינים…  😎

אז הנה תקציר משחי הגמר ביום שלישי, 31/07:

 

200 חופשי נשים

קחו את רשימת המשתתפות המבטיחה מה-400 חופשי (מינוס אדלינגטון), ותוסיפו את מיסי פרנקלין, את פמקה המסקרק ההולנדית, ואת שרה שיוסטרום השבדית – וקיבלנו משחה ענק עם השחייניות הטובות בעולם היום שכל אחת מסוגלת לנצח ו/או לא להגיע לפודיום ביום נתון.

פלגריני ניצחה בשנה שעברה באליפות העולם עם תוצאה של 1:55.5. השנה מופאט הצרפתיה עשתה כבר 1:54.66, שמידט עשתה במבחנים האמריקאים 1:54.40 (התוצאה הטובה ביותר מעולם בבגדי ים מטקסטיל), שיוסטרום עשתה 1:55.23. פרנקלין עשתה באליפות העולם בשנה שעברה כראשונה בשליחים 1:55.0, והמסקרק עשתה בשנה שעברה בחצי הגמר 1:55.5.

זה הולך להיות קרב ענק.

200 פרפר גברים 

מישהו הולך להמר נגד פלפס במשחה הזה?

זו תהיה הפתעה מרעישה אם פלפס לא ינצח במשחה הפרטי שלו, המשחה בו הוא השתתף לראשונה באולימפיאדה (סידני 2000, בגיל 15 בלבד, וסיים שם חמישי). על המקום השני יתחרו וו פנג הסיני (שניצח את פלפס כמה פעמים בשנים האחרונות במשחה זה, אבל באולימפיאדה כמובן הסיפור שונה), לאזלו צ'ה שהיה שני בבייג'ין והראה יכולת גבוהה באליפות אירופה האחרונה, מאצודה היפני, ודארסי שעשה השנה 1:54 במבחנים האוסטרלים.

200 מ.א. נשים

עוד משחה פתוח אצל הנשים. אריאנה קוקורס האמריקאית היא שיאנית העולם מעדין החליפות ברומא עם 2:06.1. אף אחת לא תתקרב לתוצאה הזו (יקח כנראה עוד הרבה זמן עד שהשיא המטורף הזה ישבר), אבל צריך יהיה לעשות 2:08 כדי לנצח, ויתכן שיהיו כמה שחייניות שיעשו זאת. קוקורס עשתה 2:11 במבחנים האמריקאים והיא תיאלץ לשפר משמעותית את הזמן שלה כדי להשיג מדליה. קייתלין לברנז הגיעה ראשונה במבחנים האמריקאים, אבל עם תוצאה של 2:10 גם היא צריכה להשתפר כדי להשיג מדליה. הסינית שיוון יה היא אלופת העולם מהשנה שעברה והיא בהחלט מועמדת בכירה לניצחון אם היא תצליח גם מחוץ למים הביתיים.

אבל לדעתי מי שתנצח תהיה אחת מהאוסטרליות – סטפני רייס האלופה האולימפית, שחזרה השנה לכושר טוב וניצחה במבחנים האוסטרלים עם 2:09.3 וידועה כמי שמתעלה בתחרויות החשובות. ואלישיה קוטס שעשתה 2:09.8 במבחנים האוסטרלים, אבל בשנה שעברה עשתה 2:09.0 באליפות העולם (וזכתה במדליית הכסף עשירית שניה אחרי יה).


4×200 חופשי שליחים גברים

פלפס פלוס לוכטה, ועוד 4 שחיינים של 1:46 במבחנים האמריקאים, צריכים להפוך את זה למשחה הכי קל בלונדון.

צרפת ורוסיה ילחמו על המקום השני.

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.