west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

בלוג עולם המים

אולימפיאדת לונדון 2012 בשחייה: אז מה הולך להיות לנו שם?

 אז מה בעצם אנחנו הולכים לראות בארבעת הימים הראשונים של אולימפיאדת לונדון בשחייה?

לוכטה ופלפס יתחרו בשני משחים בלבד – בשני משחי המעורב (200 מ.א. ו-400 מ.א.).

ה-400 מעורב הוא ביום הראשון של התחרויות (שבת 28/7, יום אחרי טקס הפתיחה), וה-200 מעורב (גמר) ביום חמישי 2/8 – אנחנו כבר לא נהיה שם.

נעבור על כל המשחים (משחי הגמר) בזמן שאנחנו בלונדון, יום אחרי יום, עם תיאור קצר של מה שצפוי שם: (זה הולך להיות ארוך…)

 

שבת 28/7:

400 מעורב גברים

קרב ראש בראש פלפס מול לוכטה על ההתחלה. שניהם עשו 4:07 במבחנים האמריקאים (לוכטה נמוך, פלפס גבוה), ויכולים לשחות הרבה יותר מהר. אף אחד אחר לא יהיה אפילו קרוב אליהם. אולי אחד או שניים יצליחו לרדת מה-4:10. לדעתי שניהם יכולים לעשות 4:05, לוכטה אולי אולי 4:04. ההימור שלי, שלוכטה ינצח את פלפס בזכות כושר גופני טוב יותר ואימונים מטורפים שהוא עשה ב-4 השנים האחרונות.

הנקודה הישראלית – נקווה לראות את גל נבו בגמר לצידם (באחד המסלולים הצדדיים מן הסתם). הסיכוי לכך קיים בהחלט.

 

400 חופשי גברים

משחה בו לאמריקאים אין אף שחיין ברמה גבוהה והם לא יהוו בו שום פקטור. המועמדים לנצחון הם פארק הקוריאני (האלוף האולימפי), וסאן יאנג הסיני (השיאן המדהים ב-1500). פול בידרמן השיאן מעידן החליפות מועמד למדליית ארד.

 

400 מעורב נשים

האלופה האולימפית סטפני רייס מאוסטרליה חזרה השנה לכושר טוב אחרי פציעות ותקופה לא טובה. במבחנים האוסטרלים היא עשתה תוצאה יפה מאוד של 4:33 (שיא העולם שלה מבייג'ין הוא 4:29) ונראה שהיא יכולה גם לשפר את התוצאה. הבריטית האנה מיילי, עשתה השנה 4:32, וגם היא מועמדת חזקה לנצחון. את התוצאה הטובה של השנה, ושיא עולם בבגדי ים מטקסטיל, עשתה האמריקאית הצעירה (20) אליזבת בייזל – 4:31, שהיא גם אלופת העולם מהשנה שעברה. ויש גם את קטינקה הוסזו ההונגריה שמסוגלת לעשות תוצאות דומות.

לדעתי בייזל היא זו שתנצח, אם כי רייס היא שחיינית שמתעלה בתחרויות החשובות, ולמיילי יהיה קהל ביתי תומך. קרב צמוד וקשה יהיה כאן לדעתי.

 

4×100 חופשי נשים

ההולנדיות הן האלופות האולימפיות, אלופות העולם, וגם אלופות אירופה. בשנים האחרונות הן מנצחות בכל אליפות. אמנם חלק מהספרינטריות שלהן קצת הזדקנו ונחלשו (אינגה דקר ומרלן ולדהויס), אבל אחרות השתפרו – פמקה המסקרק, ובעיקר רנומי קרוווידיויו שהיא היום אולי המועמדת מספר אחת ב-100 חופשי.

האמריקאיות יתנו להן פייט חזק. יש להן עומק (הרבה מאוד שחייניות חזקות מאוד) בהובלת הארדי ופרנקלין שעשו תוצאות לא רעות במבחנים האמריקאים.

גם לאוסטרליות יש עומק רב, אבל אין להן שחייניות מהושרה הראשונה ב-100 חופשי היום, וזה יוביל אותן לדעתי רק לקרב על המקום השלישי מול הסיניות ואולי הגרמניות.

עוד נקודה ישראלית ביום הזה: אם אמרי גניאל יצלח להפתיע ולשפר קצת את השיא שלו מאליפות אירופה האחרונה, הוא בהחלט מסוגל להעפיל לחצי הגמר ב-100 חזה, שיערך הערב (הגמר מחר).

ישראלית נוספת שתשתתף במוקדמות היום, היא עמית עברי במשחה החזק שלה – 100 פרפר. היא תצטרך לעשות 58 נמוך בשביל סיכוי לעלות לחצי הגמר (באליפות אירופה היא עשתה 58.6).

 

יום ראשון 29/7:

100 פרפר נשים

המועמדת לנצחון היא דנה וולמר האמריקאית, שניצחה באליפות העולם בשנה שעברה. בחצי הגמר היא עשתה 56.47 והיתה רחוקה מאוד מכל המתחרות, בגמר היא עשתה "רק" 56.87 וניצחה את אלישיה קוטס האוסטרלית רק ב-7 מאיות. שתיהן היו היחידות שירדו מה-57 שניות. השנה קוטס נראתה לא טוב במבחנים האוסטרלים, אבל היא תהיה בלונדון ובכושר טוב מסוגלת לתת קרב טוב.

מי שנראית טוב יותר השנה היא שרה שיוסטרום השבדית בת ה-18, שניצחה את אליפות אירופה בגיל 14, ואת אליפות העולם בגיל 15 (היא עדיין שיאנית העולם מאז), אבל אחרי שביטלו את החליפות המהירות היא נסוגה לאחור. השנה היא הביאה קפיצה גדולה קדימה, ועשתה תוצאות מדהימות בתחרויות מבחן באמצע העונה, גם ב-100 פרפר (פחות מ-57 שניות), וגם ב-100 ו-200 חופשי.

שתי השחייניות האלה (אולי שלוש אם קוטס בכושר טוב), יהיו רחוקות מהשאר.

ההימור שלי הוא שתהיה הפתעה מסוימת (לא גדולה כל כך), ושיוסטרום תנצח את וולמר.

 

100 חזה גברים

אלכסנדר דלה אואן הנורבגי היה המועמד הבולט לנצחון, אבל אחרי מותו הטראגי השנה מדום לב, המועמד הבולט הוא האלוף האולימפי, קוזוקו קיטאג'ימה היפני.

לא נראה שיש מי שמסוגל לנצח אותו, כשיש כמה וכמה שחיינים שיתמודדו על שתי המדליות האחרות (אלא אם אחד מהם יתעלה ויצליח לרדת מה-59 שניות, מה שאף אחד מהם לא הראה יכולת לעשות).

קמרון ואן דר ברג הדרום אפריקאי עשה תוצאות יפות השנה, פאביו סקוצולי האיטלקי הוא סגן אלוף העולם ואלוף אירופה, ברנדן הנסן ניצח במבחנים האמריקאים וירד מהדקה, ויש את שני האוסטרלים שתמיד היו באזור המדליות.

גם פליפה סילבה הברזילאי מסוגל להתברג שם, אם כי הוא (כמו ואן דר ברג) יותר ספרינטר טהור של 50 מ'.

החלק הפיקנטי במשחה הזה הוא שאם פלפס לא ינצח ב-400 מעורב, קיטאג'ימה יכול להפוך לשחיין הראשון מבין הגברים שזוכה באותו משחה בשלוש אולימפיאדות. (בנשים עשו זאת כבר פרייזר האוסטרלית, ואגרסקי ההונגריה).

אם פלפס ינצח ב-400 מעורב, הוא יהיה הראשון. ויהיו לו הזדמנויות לעשות זאת גם ב-200 מעורב, וב-100 ו-200 פרפר.

 

400 חופשי נשים

אחד ממשחי הפיצוץ באולמפיאדה הזו.

פלגריני היא אלופת העולם (בשתי האליפויות האחרונות). היא גם היתה המועמדת בבייג'ין אבל נשברה מנטלית (וחזרה עם ניצחון ב-200 חופשי). היא ניצחה בשנה שעברה עם 4:01.9, ועד השנה נראתה כמועמדת הוודאית. אבל השנה כמה שחייניות הראו יכולת להתחרות בה ואפילו לנצח.

קאמיל מופאט הצרפתיה, שחתה 5 פעמים (או יותר, מי סופר) מתחת ל-4:04 השנה, כולל 4:01, ונראית פשוט פנטסטי. היא בהחלט הפכה השנה למועמדת הבכירה.

רבקה אדלינגטון הבריטית, היא גם האלופה האולימפית, והראתה השנה כושר יוצא מהכלל. המשחה העיקרי שלה הוא 800 חופשי, שם היא המועמדת הגדולה לזהב, אבל גם ב-400 היא מסוגלת לנצח.

אליסון שמידט האמריקאית, גם כן הראתה יכולת להשתלב בין הבכירות, עם 4:02 במבחנים האמריקאים (ופתיחה מסחררת של 1:58).

יהיה כאן קרב צמוד וקשה מאוד לנבא את המנצחת. פלגריני אוהבת לשבת מאחור ולתת ספרינט בסוף בשביל לנצח – זה לא יעבוד הפעם, כשחלק מהמתחרות יכתיבו קצב מאוד מהיר כבר מההתחלה, וכולן פרט לאדלינגטון הן שחייניות 100 חופשי טובות מפלגריני כך שהספרינט שלהן בסוף יכול להיות מהיר משלה.

ההימור שלי: אני חושב שפלגריני לא תעמוד בלחץ הזה של כל השחייניות המעולות האלה. שמידט לדעתי עדיין לא ברמה של זהב ולכן תיאבק על מדליה. מופאט עדיין לא הראתה יכולת להתעלות בתחרויות החשובות. אם היא תצליח הפעם – היא תנצח. אם לא, לדעתי אדלינגטון תשיג זהב במשחה הזה אולימפיאדה שניה רצוף.

 

4×100 חופשי גברים

אם לא תהיה תקלה בלתי צפויה, האוסטרלים הם מועמדים ברורים וודאים לנצחון, ובהפרש גדול.

יש להם את מאגנוסן, שאף אחד בעולם לא קרוב ל-47.1 שהוא עשה השנה, את רוברטס שעשה 47.6, שאולי רק סיילו ופלפס מסוגלים לעשות, ועוד 3-4 שעשו באזור ה-48.5, וחלקם מסוגלים לעשות טוב יותר.

גם לצרפתים יש נבחרת חזקה עם אנייל, לבו, גילו, ומיינרד. לאמריקאים יש את פלפס כמובן, את אדריאן שהיה היחיד שירד מ-48 במבחנים, ועוד אוסף של שחיינים שעושים 48.

אמנם יש עומק רב אצל האמריקאים, אבל אין להם מספיק שחיינים שיכולים לעשות 47 בשביל להתחרות על הזהב, והם ייאבקו על הכסף לדעתי עם הצרפתים, ואולי גם עם הרוסים.

הנקודה הישראלית ביום הזה: לטומרקין יש סיכוי להעפיל לחצי הגמר ב-100 גב, שיערך בערב הזה. (הגמר למחרת) ואולי קופלב יפתיע ויעשה זאת?

גם נמרוד שפירא ישחה במוקדמות, ונקווה שהוא ישפר את שיאו ויעפיל לחצי הגמר ב-200 חופשי. לדעתי הוא יצטרך לעשות 1:47 נמוך בשביל לעשות זאת.

 

יום שני 30/7:

200 חופשי גברים

ציפינו לקרב לוכטה מול פלפס, אבל פלפס החליט לותר על המשחה הזה. באסה לכולנו.

לוכטה הוא אלוף העולם בשחייה, אבל אנייל הצרפתי עשה תוצאות מעולות השנה, ויש גם את פארק הקוריאני, ובידרמן הגרמני. אני חושב שאנייל יתן קרב קשה, אבל היציאות התת מימיות המדהימות של לוכטה יכריעו את המשחה הזה לטובתו.

 

100 גב נשים

קרב פתוח בין מתמודדות רבות.

נטלי קוגלין האמריקאית, שהיא האלופה בשתי האולימפיאדות האחרונות, לא הצליחה להעפיל לנוכחית במבחנים האמריקאים, ולא תזכה בניסיון להגן על התואר.

מיסי פרנקלין עשתה במבחנים 58.8 ונראית מועמדת לזהב, אבל רייצ'ל בוצמה עשתה 59.1 במבחנים והראתה שהיא מסוגלת להתמודד ברמות הגבוהות ביותר.

זואבה הרוסיה ירדה כבר השנה מ-59, ונראית בכושר נפלא. יש את הסינית שניצחה באליפות העולם האחרונה, יש את האוסטרליות שנראות חזקות, ויש את היפנית שגם היא מסוגלת לעשות 59 נמוך או אפילו לרדת מה-59.

יש סיכוי שהפעם תוצאה של 59 נמוך מאוד לא תשיג בכלל מדליה.

 

100 גב גברים

לפני שנתיים עשה קאמיל לאקור 52.1, בסה"כ 2 עשיריות משיא העולם של פירסול שהושג עם החליפות המהירות. נראה היה שהשיא הזה הולך להישבר ולהיות אולי הראשון שנשבר עם בגדי ים מטקסטיל, אבל מאז לאקור לא הצליח לחזור על התוצאה הזו, או להתקרב אליה משמעותית. ואז, במבחנים האמריקאים השנה, מאט גריברס (מדליסט הכסף מבייג'ין), עשה 52.0. פרט לשניהם, אין מי שמסוגל להגיע לאזור ה-52 נמוך, ולכן הקרב צפוי להיות בין שניהם בלבד.

קשה לי לראות את גריברס משפר את התוצאה שלו, כשהמבחנים היו כל כך קרובים לאולימפיאדה (והוא היה כנראה בטייפר מלא), אבל אני עדיין חושב שהוא ינצח.

 

100 חזה נשים

לפני המבחנים האמריקאים, רבקה סוני היתה המועמדת הברורה, כשהארדי היתה אמורה להוות היריבה שלה. אבל ברייה לארסון הפתיעה את כולם וניצחה, והארדי בכלל סיימה שלישית (עם התוצאה השלישית בעולם השנה..).

ללארסון יהיה קשה להגיע לשיא שוב תוך זמן קצר כל כך, אבל היא עוד צעירה אז מי יודע.

סוני אולי לא הייתה בטייפר מלא, אבל אני לא חושב שהיא תצליח לשפר משמעותית את התוצאות שלה מהמבחנים.

מי שיכולה להפתיע היא לייזל ג'ונז האוסטרלית (האלופה האולימפית), שלא נראתה טוב השנה (הגיעה שניה במבחנים האוסטרלים עם תוצאה חלשה), אבל לדעתי היא מסוגלת לעשות תוצאות טובות הרבה יותר.

 

נ.ב.
מכיוון שביום שלישי, 31 ביולי, אנחנו יוצאים ביחד לצפיה במוקדמות השחייה, אז אולי כדאי להוסיף כמה מילים על המוקדמות:

ההצבות של השחיינים מתבצעות על פי זמני ההרשמה שלהם, ואלה חייבים להיות זמנים מוכחים מהשנה האחרונה. אני חושב שבמוקדמות יהיו 8 שחיינים במקצה, אבל אני לא בטוח (יכול להיות שיהיו 10 כמו באליפויות עולם/אירופה אחרונות, אבל לדעתי באולמפיאדה החוקים הם שיש רק 8). אני אניח שיהיו באמת 8.

אז שמונת השחיינים האיטיים ביותר על פי זמן ההרשמה שלהם יהיו במקצה הראשון, שמונת הבאים במקצה הבא, וכו'.

זה ממשיך כך עד שלושת המקצים האחרונים (24 השחיינים המהירים ביותר), שם ההצבות מתבצעות באופן שונה:

השחיין עם הזמן המהיר ביותר במסלול 4 במקצה האחרון. השחיין השני הכי מהיר באותו מסלול (4) במקצה שלפניו, והשחיין עם הזמן השלישי באותו מסלול במקצה שלפניו.

השחיין עם הזמן הרביעי יהיה במסלול 5 במקצה האחרון, וכן הלאה.

המשחים שנוכל לראות:

מוקדמות 100 חופשי גברים – הזדמנות לראות את ג'יימס מאגנוסן האוסטרלי, שבטח "ישייט" לו בדרך לחצי הגמר עם איזה 48 משהו קליל… וגם את סזאר סיילו הברזילאי (שבוכה על הפודיום בכל פעם שהוא מנצח) שהוא האלוף האולימפי ב-50 חופשי. מכיוון שיש כאן גם מלחמות פסיכולוגיות, יתכן שנראה את אחד השחיינים הבכירים שוחה מהר כבר במוקדמות. יהיה נחמד.

מוקדמות 200 פרפר נשים – הרבה שחייניות נפלאות שייאבקו על 16 המקומות הראשונים. צריך יהיה לרדת מה-2:10 בשביל סיכוי לעלות לחצי הגמר.. ויכול להיות שאפילו 2:08 משהו לא יספיק.

מוקדמות 200 חזה גברים – קיטאג'ימה בעוד נסיון להשיג זהב בשלוש אולימפיאדות רצופות (יכול להיות שבשלב הזה הוא כבר עשה את זה ב-100 חזה). גם כאן הזמנים יהיו מאוד מהירים כבר במוקדמות, כשצריך יהיה לעשות באזור 2:10 בשביל לעלות לחצי הגמר.

מוקדמות שליחים 4×200 גברים – אין כאן חצי גמר אלא מאבק על עליה לגמר. נבחרות כמו ארה"ב, וגם צרפת, רוסיה וגרמניה יכולות להרשות לעצמן להשתמש בשחייני רזרבה ועדיין לעלות לגמר בבטחה. מכל 4 השחיינים של ארה"ב במוקדמות, אולי רק המהיר שביניהם יזכה לשחות גם בגמר, ושם הוא כנראה יהיה האיטי ביותר. בודאי שאין מה לצפות לראות במוקדמות את פלפס, לוכטה, אנייל, בידרמן, או סאן יאנג…

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.