west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

בלוג עולם המים

ההכרעה היום בהיכל נוקיה

ההכרעה היום בהיכל נוקיה – האם נדב וקבוצתו יפגשו את הנשיא אובמה בעוד 3 שבועות או לא…

נדב { הבן שלי, בן 14, תלמיד כיתה ט' כיתת מופת וטריאתלאט} וקבוצתו יפגשו את הנשיא אובמה בעוד 3 שבועות או לא. ההכרעה, היום 7 במרץ – בהיכל נוקיה.

לפני כחודשיים, נדב הגיע אלינו עם פלייר כזה של בתי ספר וסיפר לנו שהזמינו אותו, במסגרת אליפות בתי ספר בישראל, להשתתף במרתון רובוטיקה במשך 6 שבועות. המנצחים מישראל יטוסו לארה"ב, שם תתקיים באמצע מרץ תחרות עולמית והמנצחים יזכו להתארח בבית הלבן ולפגוש את הנשיא אובמה.

כמובן שתמכתי בו אבל הוא פחד שהתחייבות לפרויקט בהיקף כזה תגרום לו לפספס את אימוני הטריאתלון שלו (4-5 אימונים בשבוע). לעומתו, אנחנו ההורים שלו כל כך התלהבנו מהעניין ואף הצעתי לו סל של הטבות שכלל:

  1. הנחות משמעותיות בהגעה לבית הספר לשעה הראשונה והשניה.
  2. התחייבות שלי להיות הנהג האישי שלו בכל ששת השבועות הבאים.
  3. פטור מלא מניקיון וסידור המטבח שלנו לכל התקופה, עד התחרות במרץ.

עם כאלו צו'פרים, לא נותר לו אלא להסכים והוא נרשם לנבחרת בית הספר שלנו.

לפני 6 שבועות פגשנו את שלשות המנטורים בערב חגיגי – המנטורים הציגו לנו את האתגר שעליהם לעמוד בו. כשראיתי את הסרטון הבנתי כמה ענק הפרויקט הזה. לאחר הערב נפרדתי מנדב ל 50 ימים – יצא לי לפגוש אותו דקות כאן דקות שם, למזלי הייתי הנהג שלו כך שיכולתי קצת לראות אותו גם בין אימון לבין הגראג'\סדנא שלהם.

במשך 50 הימים האחרונים זה היה הזוי לראות את מה שנדב עבר או מה שעבר על נדב: בית ספר בבוקר, בערב רובוטיקה (לפעמים עד 2 בלילה) ובין לבין הקפצות שלי לאימונים שלו. אבל לאט לאט ראיתי שהוא לא מצליח להתעורר בבוקר ולהורה מהצד זה נשמע הזוי אבל אני אומר לכם, הכל בסדר. אגב, יצא לי לקפוץ במהלך החודשיים ולראות את הקבוצה בונה את הרובוט.

היה פשוט מדהים לראות את דור העתיד שלנו עובדים בצוותים: תוכנה, חשמל, היגוי, מכאניקה ועוד – עובדים במקביל ונהנים חברתית בכל רגע. בלילות החורף ריחמתי עליהם. ראיתי אותם עובדים בסדנא בקור הזה, אבל הם בכלל לא נראו מסכנים, הם נראו כמו קבוצה מאושרת.

לפני שבוע, הזמינו אותנו לראות ולחזות בתוצאה הסופית. הרובוט היה מושלם – משימת הרובוט היתה לשאוב 4 כדורי סל המפוזרים בחדר ולאחר מכן להטיל אותם אל הסל – ממש כמו במשחק כדור סל. כמו כן, הרובוט אמור לעלות על איזושהי רמפת עץ (כמו נדנדה) ולרדת בצד השני של הרמפה. ילדים בני 14-17 עסקו בפרויקט הזה ועמדו בלוחות הזמנים שהקציבו להם, כך שביום ה"ש" עמד רובוט לתפארת, שעתיד להשתתף היום, 7 במרץ, בגמר הארצי בהיכל נוקיה בתל אביב.

אין לי מה לומר – אני גאה בו, גאה בהחלטותיו וגאה בדרך שהוא עשה.

כנראה שעם נדב אני צריך פשוט לעמוד בצד ולא להפריע לו להתפתח בדרכו שלו.

יוסי, אבא שמח

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.