west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

בלוג עולם המים

תשעה ירחי לידה, שמונה תנועות בכל בריכה (הלוואי), שבעה חודשי שחייה… ואחד עולם המים

אז לפני שמתחילים אספר מעט על עצמי, אני בת 32 בחודש שמיני – סוף שבוע 32, עד עכשיו מרגישה מצוין. זה הריון ראשון ויש לי בת בבטן שכבר בועטת וזזה ולפי כל הבדיקות נראית מעולה. בן זוגי חושב שיש לה אף גדול אבל אני בטוחה שהיא תהיה יפה (טפו טפו טפו). עד להריון הייתי במשך כמה שנים טריאתלטית ובעיקר עקב טראומה מרכיבה על אופניים שמדורי החדשות מעבירים אותי כמעט בכל שבוע כשעוד שם מוכר נהרג בכביש, החלטתי להתמקד בריצות בעיקר ריצות מרתון ומרוצי עשר ק"מ. החלום הקטן-גדול שלי זה לרדת מ- 40 דקות בעשרה קילומטר בשנה – שנתיים הקרובות.

בהתחלה, כשעוד הייתי אופטימית לגבי כניסה מהירה להריון אמרתי לעצמי שארוץ רק עוד מרתון טוב אחד ואז אכנס להריון. מסיום אותו המרתון ועד שנכנסתי להריון עברה שנה שבה לא התחייבתי לשום מרוץ כי תמיד הייתי בטוחה שמחר אכנס להריון. בפועל גיליתי, כמו רוב הנשים, שאני בהריון רק בסוף חודש שני ועד אז רצתי וטיפסתי ועשיתי את שאר הדברים שאני אוהבת כרגיל.

היה לי הרבה זמן לחשוב על תקופת ההריון ואיך אעביר אותה. למרות שאני מניחה שזו לא מציאות אפשרית עבורי, תמיד קינן ומקנן בי הפחד שבתקופת ההריון ובמיוחד אחריו כבר לא אהיה מי שהייתי לפני, כי לא יהיה לי זמן, החיים יקבלו פרופורציות אחרות כי לא יהיה לי כוח וכו'. בתכנוני ההריון שלי, ראיתי את עצמי עושה יוגה ושוחה כמה שיותר, חשבתי שזו תהיה הזדמנות מעולה להשקיע ביוגה ולשפר את סגנון השחייה שתמיד היה המקצה החלש ביותר שלי בתור טריאתלטית.

וכך, כשנודע לי שאני בהריון התחלתי לחפש מקום מתאים לשחות ולעשות יוגה. כל מקום שבו עושים יוגה להריון עיצבן אותי קצת, בחודש שני הרי אין כ"כ בטן ולכן כמעט ואין מגבלה אמיתית לגוף ובתור אחת שאוהבת בעיקר פעילות אירובית אינטנסיבית, השהייה בשיעורי יוגה להריון הפעילה עלי סטרס למרות הידיעה שמדובר בפעילות חיונית מאוד לגוף בכלל ופרט בתקופת ההריון. עם התסכול הזה התחלתי לחפש מקום מתאים לשחות. וגם כאן אחרי שהתרגלתי להתאמן בקבוצה ועם מאמן, המחשבה על להתאמן לבד ולגזור על עצמי בדידות ספורטיבית דכאה אותי. ניסיתי לקבוע עם חברות ששוחות וכך כל פעם דחיתי את הקפיצה למים בעוד כמה ימים. עד שבאחת הריצות בסטף רותי שחף סיפרה לי על עולם המים וזה מיד נשמע לי ש "כזה בדיוק אני רוצה לתקופת ההיריון".

גם כאן ההתחלה הייתה קצת קשה, אך בשיעור השלישי במקרה אורי סלע היה נוכח בבריכה, מדד לי דופק ועודד אותי לשחות מהר יותר (היום הוא בעיקר מנסה להרגיע אותי) ואינטנסיבי יותר תוך הקפדה על מנוחות מתאימות ולא לעבור דופק מקסימלי, לאחר שאורי שלח אותי לספרינט של 50 מטר, מדד לי דופק ושאל: "את רצה מרתון" – מיד הבנתי שמצאתי את מקומי לתקופת ההריון.

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.