west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

מתי מומלץ ללמוד שחייה באופן פרטי ומתי בקבוצה?

מה היתרונות של שחייה בקבוצה? ומתי בכל זאת כדאי ומומלץ ללמוד לשחות באופן פרטני?

לפני שבכלל נדון בעד ונגד, חשוב לנו לדעת מהו היעד שלנו כהורים: למה אנו שואפים שהילד יגיע? מה זה אומר מבחינתנו ש"הילד כבר יודע לשחות?" ומהי בעצם המטרה שלנו כשאנו שולחים את ילדנו ללמוד שחייה.

אז ראשית, בואו ננסה להגדיר מה זה אומר שילד יודע לשחות. במקומות שונים בעולם מגדירים " ילד שוחה" בצורה שונה – יש את הסבורים שרק אחרי שהילד מסוגל לשחות רצוף קילומטר אחד, יש שאומרים כשהוא מרים ראש מעל המים, שוחה 6 מטרים ועוד…

בעולם המים, אנו מסתכלים מנקודת מבטו וציפיותיו של ההורה בנוגע לילדו: מה אותו הורה מצפה מחוג השחייה בו ילדו משתתף.

אנחנו כמובן, גם כהורים וגם כמדריכים, רוצים להיות שקטים. שקטים שהילד יוכל להגיע מצדה האחד לצדה השני של הבריכה, לדעת שאם לילד נופלת המשקפת, הוא עדיין יוכל להציף את עצמו, ולכן, מבחינתנו, "ילד שיודע לשחות" הוא ילד ששוחה 100 מ' חזה + 20 מ' ללא משקפת וצלילה לקרקעית!

ולמה זה חשוב? כי רק אז ההורה יכול להיות בטוח שגם אם הילד לא שחה במשך שנה, הוא עדיין יזכור איך שוחים, וגם אם חס וחלילה יפול למים, הוא יוכל לשחות בקלות בכל מצב לקיר.

מה כלכלי יותר: שחייה בקבוצה או בשיעור פרטי?

מה שיותר כלכלי, הוא מה שיותר נכון לילד. אם יותר מתאים לו ללמוד בקבוצה, לכם ההורים זה יהיה כלכלי יותר שישחה בקבוצה, ואם יותר נכון לו פרטי, אז לאותו הילד, השיעור הפרטי יהיה כלכלי יותר.

היתרונות בלימוד שחייה בקבוצה בשלבים הבסיסיים

לקבוצה יתרונות גדולים. ניתן להעצים ילד בצורה קלה וטובה יותר מול ילדים אחרים, ילד שמגיע לשיעור ורואה פנים מוכרות ומפרגנות, יהיה מוכן לעשות דברים שלא תמיד היה מוכן לעשות במסגרת פרטנית.

ילדים בקבוצה מתמידים ומחזיקים הרבה יותר זמן בגלל החברים. לחברים יש תפקיד חשוב יותר מ"סתם" קבוצה, ובסופו של דבר האיזון הזה עוזר להם להתקדם מהר יותר, עד כדי כך, שאם אני כהורה אדע שיש קבוצה טובה יותר לבן או הבת שלי, אבל החברים נמצאים בקבוצה הנוכחית, אני חד משמעית אשאיר את הילדים בקבוצה עם החברים. לחברים יש כוח עצום להצלחה והישגיות בכל הרמות.

לימוד שחייה לילדים בקבוצה

באלו מצבים חובה ללמוד באופן פרטי?

למרות שלל היתרונות של הקבוצה, וישנם עוד יתרונות רבים שלא ציינו, במקרה שיש לילד פחד מים, קושי ריגשי, ביטחון עצמי ירוד מאוד או קושי משמעותי אחר, אנחנו תמיד נמליץ על שיעור פרטי על מנת לחזק את הילד, כדי שבעתיד יוכל להשתלב בקבוצה, כאשר הוא בין הטובים או המובילים. באופן זה, נכין אותו טוב יותר לקבוצה.

איך שיטת עולם המים מחזקת ילדים היפוטוניים (חולשה בחגורת הכתפיים), קושי נשימתי וכו'….

שיטת עולם המים ללימוד שחייה לילדים מסתכלת על כל ילד באופן פרטני ומעניקה לו את תשומת הלב של "ילד הידרותרפי", שזקוק לטיפול במים. גישה זו ושלבי העבודה עם הילדים, מסייעים גם לילדים חלשים לחוות הצלחה במסגרת הקבוצתית. לדוגמא, לילד שעדיין חושש להכניס את ראשו למים בזמן שכל שאר הילדים כבר עושים זאת, ניתן לו לתפוס כדור מים כשהראש בחוץ, תוך כדי בעיטות עם סנפירים ובננה, בכדי להעצים אותו אל מול הקבוצה וכמובן לחזק את הילד ב- " כל הכבוד" מספר פעמים על ההצלחה שלו.

לפי שיטת השחייה בעולם המים, שיטת ה- WEST, אנו מתאימים את הסגנון והתרגיל בהתאם לגופו ויכולותיו של הילד, מהקל אל הכבד. במילים אחרות, רק כאשר הילד יצליח ב- 100% תרגיל מסויים, אני אתן לו לבצע אותו ליד כולם.

התקדמות מהקל אל הכבד גורמת לילד לשלוט בצורה קלה יותר, טובה יותר, ומסייעת גם להתקדם בקצב מהיר יותר בלימוד השחייה.

איזה הורה לא ירצה שהילד שלו יחווה הצלחה?

לסיכום

ב- 90% מהמקרים אנחנו נמליץ על לימוד שחייה בקבוצה, גם בהיבט הכלכלי אבל בעיקר בפן החברתי מקצועי, כיוון שכך ילדים מצליחים להתמיד בשחייה יותר זמן ובסופו של דבר לחזק את כל הגוף לכל החיים. רק במקרים רגישים כגון פחד מים וקושי ריגשי, אנחנו נמליץ על שיעור פרטי כשלב ביניים.

יתרונות לימוד שחייה בקבוצה

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.