מכירות:073-7579019
כל נושא:03-6992995
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

חורף חם בעולם המים (ושבירת כמה מיתוסים על הדרך…)

פורסם בקטגוריה: כללי ,
  • בית
  • כללי
  • חורף חם בעולם המים (ושבירת כמה מיתוסים על הדרך…)
  שחיית פעוטות בחורף לא אחת אני שומע הורים מודאגים לקראת החורף: “יורד גשם, האם יש שיעור שחייה?” ” יש מבול עכשיו! (שתיקה. מחכים שנגיד משהו…) אההה… יש שיעור?!” “הילד קצת מצונן / הוא משתעל / הוא בטוח יחטוף דלקת אוזניים” “הרופא אמר לנו ש…”   ננסה לרכז את כל הדברים: מתי לא מגיעים לשחייה ? 1. כאשר לילד יש חום 2. כאשר יש לו פצע פתוח וזהו!   ישנם ארבעה דברים חשובים מאוד לסיוע להתפתחות טובה ותקינה של הפעוט: א. חום ואהבה  ב. אוכל  ג. שינה  ד. פעילות גופנית ואם כבר מדברים על אוכל ופעילות גופנית, מומלץ מאוד בכל גיל לאכול לפני, להתאמן נכון ולאכול מיד לאחר הפעילות.   מתי המערכת החיסונית שלנו נחלשת ואנחנו חולים? ישנן תיאוריות רבות, אך אנו ננסה להתרכז בדברים העיקריים המצויים בשליטתנו, כגון: פעילות גופנית קבועה ביום ושעה קבועים! הנזק מהפסד שיעור מבחינת המערכת החיסונית שלנו לטווח הארוך גדולה יותר, מאשר לנוח בבית ברגע שהילד מצונן. ספורטאים “נפצעים” הכי הרבה לאחר הפגרה/ הפסקת פעילות וכך גם ילדינו. להפסיד חוג ולא להיות במים במשך שבועיים ויותר, מצריך הסתגלות מחדש, לעשות אימון קל, לאכול טוב טוב לפני וכמובן גם לאחר הפעילות. לא פחות חשוב – להתלבש נכון לפני שיוצאים משטח הבריכה, במיוחד גרביים וכובע על הראש. כשילדים מצוננים (ללא חום), אחד הדברים הטובים להקלה הם השהייה במים חמים, בדיוק כמו מכשיר אינהלציה עם אדים חמים לפתיחת הנשימה. במים חמים מעל 30 מעלות ובמיוחד 34 מעלות בחורף, העבודה היא כפולה – הגוף עובד על הזרמת הדם ופותח את דרכי הנשימה. לא סתם ילדים שיש להם אסטמה מגיעים בהמוניהם לבריכה בגלל המלצת הרופאים. דלקות אוזניים: נוצרות עקב מבנה אוזן ולא ממימי הבריכה. כשחיין, מעולם לא הפסדתי אימון בגלל דלקת אוזניים, נהפוך הוא, כשהגוף חזק והמערכת החיסונית שלנו חזקה, היא יכולה לטפל במערכות הגוף וגם באוזניים. בארה”ב ובהונגרייה עשו מחקרים רבים שהראו כי ילדים ששוחים כל השנה (במיוחד בחורף) סובלים ב-50% פחות מדלקות אוזניים. חשוב להבין שמבנה האוזן הוא הגורם העיקרי לדלקת או זיהום באוזן. מי הבריכה במרכזי עולם המים דומים ואפילו טובים יותר ממי השתייה (מי המקלחת), כך שאם אתם מקלחים את ילדיכם, אתם בהחלט יכולים להגיע לבריכה ולשחות.   ועכשיו לחוויה אישית שלי באחד מימי השישי האחרונים: תום, הגדול שלי, היה קצת מצונן ומה אומרת האמא הפולנייה? בריכה בחורף ?!??? למרות האמא הפולנייה שלי, אנחנו לא מפסידים שיעור שחייה. בחוץ מבול, אנחנו רצים עם מעילים ומגפיים למקלחות הבריכה. מהרגע שנכנסים, מרגישים את החלל החם. בחורף בעולם המים אנחנו מחממים את מי הבריכה, את חלל הבריכה, פותחים תנורי חימום ואוטמים את כל הפתחים, החלונות והדלתות. תום, יחד עם המדריך שלו אלעד, שוחה המון ובעיקר משחק וצוחק ואני עם ליבי הקטנה צופים בשיעור של תום ובעיקר תופסים חפצים מעל ומתחת למים. בסיום השיעור הלכנו ישר לפינות ההחתלה. החימום היה נעים והילדים קיבלו חטיף אנרגיה. בדר”כ הם מקבלים סנדוויץ עם פסטרמה או שניצלים ופסטה, הפעם מודה! שכחתי לגמרי … אבל לא נורא, יש לנו 45 דקות להגיע הביתה ולאכול פחמימות וחלבונים על מנת לבנות את השריר. הלבשתי אותם לאט ובנוחות בזמן שהם אוכלים, קיבלתי חיבוק ענק ונשיקה ושניהם אמרו לי יחד: “אבא היה לנו כיף בבריכה ” – עשו לי את כל סוף השבוע. מה הורה צריך יותר? שחיית תינוקות בחורף לסיכום: חום ואהבה הם קיבלו. חשוב מאוד להורים לפרגן לילדים על שיעור השחייה: “ראיתי שהצלחת לצלול יפה”, “איך שמת את הסנפירים לבד” או “שחית לבד בריכה שלימה?” הפרגון לילד חשוב לו מאוד ויגרום לו להתמיד, גם אם לפעמים קשה לו. שוב, לא לשכוח להלביש אותם נכון, במיוחד כובע וגרביים (לפעמים גם בקיץ). אוכל: לא יותר מ-2 דקות אחרי היציאה מהמים הם אכלו חטיף אנרגייה (ללא שוקולד) עם חלבון ופחממה על מנת להתחיל לבנות את השריר ולחזק את הגוף. תזונה לאחר שיעור שחייה שומרת על הגוף. ללא תזונה, הילד יחוש בקור. הגוף שלו עבד קשה וזקוק לאנרגיה על מנת לבנות את השריר ולאזן את הגוף מטמפ’ שונה ומסביבה שונה. אם הוא אינו מקבל תזונה נכונה במיוחד בגיל צעיר, הגוף מתחיל לפגוע בעצמו ואז המערכת החיסונית קורסת ואנחנו חולים. פעילות גופנית: אין טוב יותר מתנועה בתוך המים. הגוף שלנו נמצא בפעולה במשך 30 -45 דקות, יש לחץ על הריאות, חגורת הכתפיים עובדת כמעט בכל תנועה ובכל סגנון שחייה וכמעט כל שריר בגוף שאנו נדרשים לו במהלך היום יום עובד ועובד חזק (כן, גם בשחיית פעוטות ואפילו במיוחד בשחיית פעוטות). שינה: פעוטות לאחר שיעור שחייה ואוכל חייבים לישון גם אם זה רק ל-30 דקות ואפילו עד גיל 4. השריר שלנו נבנה בצורה הטובה ביותר בזמן מנוחה. כפי שאנחנו לא מפסיקים לאכול, לישון ותמיד כיף לנו שיש מישהו שידאג לנו ויאהב אותנו, כך חשוב לילדנו ההתמדה בפעילות גופנית (לא רק שחייה). ילדים אינם עשויים מסוכר (למרות שכהורים זה מרגיש לנו כך, בעיקר כי הם מתוקים לא פחות ממנו ואף הרבה יותר… :-)) והם גם לא נמסים בגשם. ועוד משהו קטן …. זוכרים את הצינון של תום (הבן הבכור שלי)? הוא נעלם לאחר שיעור השחייה. חורף נעים ושחייה מהנה.