west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

אוטוטו שיעור שחייה – אז מה אוכלים?!

מאת: טופז דרזנר, דיאטנית קלינית וספורט

המחשבות שצצות בראשינו רחוקות מלהישמע כמו דאגות טיפוסיות של "אמא פולניה". גם אם בדרך כלל נצא מדעתנו מרוב דאגה אם הילד לא יאכל כל היום, אז דווקא לפני אימון אנחנו מוכנות לוותר על האוכל. הגישו בגן ארוחת צהריים בשתיים, בארבע יש אימון שחייה, האם לאכול עוד משהו לפני כן? תחושת עייפות וכבדות מתפשטת בגופנו רק לנוכח המחשבה של אימון על בטן מלאה…

בתור אמא וגם כדיאטנית קלינית וספורט, אני ממליצה לשמור על ה"פולניות" שלכן גם לפני האימון, משום שחשוב לספק לגוף אנרגיה זמינה לקראת פעילות גופנית. ילד המגיע לאימון ו/או שיעור שחייה – מטרתו ליהנות ולהצליח באימון, להקפיד על חץ ישר הכי יפה שאפשר ולשמור על גוף מתוח, לשחות בריכה שלמה עד הקצה השני ולצלול את הדרך חזרה מבלי להוציא את הראש. ובשביל זה צריך כוח.

פחמימות פשוטות (כמו קמח לבן, ריבה, דבש, פירות יבשים ופירות טריים) מספקות אנרגיה להפעלת השרירים והגוף. אין צורך להעמיס על ילדכם ארוחת פסטה, אבל אני כן ממליצה, 30-45 דקות לפני תחילת אימון ו/או שיעור שחייה, לאכול בננה, תפוח, אגס או פרוסה עם ריבה. כמובן שהכמות צריכה להיות מותאמת לגיל ומשקל הילד, וכן לאורך האימון ו/או השיעור.

ילד צריך לאכול את כל הארוחות כרגיל ובנוסף לאכול ארוחה קלה לפני אימון או שיעור. לא כדאי לצרוך מוצרי חלב, פירות הדר או מזון שמן – אלו יכולים לגרום לגיהוקים, שיהוקים, צרבות וכדומה. מלבד אוכל, גם שתייה יכולה להכביד על השחייה, אבל בניגוד לאוכל, לשתות צריך והרבה! ואם אפשר, אז לא את מי הבריכה עם הכלור. תחושת הכובד משתייה שונה מזו הנוצרת בעקבות ארוחה מלאה, וניתן להתרגל אליה.

אז איך עושים את זה? כדאי לשתות מים עם תרכיז ממותק ולגמוע שלוקים בהדרגה, לא הכול בבת אחת. למה? כי שתייה מתוקה וטעימה מגבירה את הרצון לשתות, היא מכילה סוכר וילדים אוהבים אותה. שתייה ממותקת מהווה אנרגיה למהלך האימון, והכי חשוב מתקזזת עם הנוזלים שמאבדים במהלך פעילות גופנית. אמנם במים לא מרגישים שמזיעים, אבל שחייה כמו כל ספורט אחר גורמת לפעילות שרירים, ולמאמץ, וכתוצאה מכך לאיבוד נוזלים, דרך העור ודרך מערכת הנשימה.

לסיכום, תזונה נכונה במהלך היום וארוחה קלה לפני השחייה חשובים ומספקים אנרגיה, מאפשרים בניית שריר בריא, חזק וריכוז גבוה לזמן ממושך, ומבטיחים הצלחה והנאה באימון/שיעור. כל זה נכון במיוחד בחורף מכיוון שתזונה מבוקרת ומותאמת מחממת את הגוף ושומרת על המערכת החיסונית. ככלל שחייה בחורף חשובה מאד, היא משחררת את השרירים שנוטים להתכווץ בעונה הקרה, ומחזקת את הגוף.

זכרו – גוף חזק הוא גוף בריא. שיהיה חורף נעים ותיהנו בבריכה!

שלכם, טופז דרזנר דיאטנית קלינית וספורט

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.