west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

טיפול וואטסו בעולם המים (בשילוב סרטוני הדגמה)

טיפול הוואטסו פותח בארה"ב על ידי הארולד דל, שהגיע מתחום השיאצו וטיפל שנים רבות מחוץ למים.

עם הזמן, פיתח את התנועות במים על מנת לענות על מגוון צרכים מדהימים שקיימים בכוח של המים ואינם קיימים בחוץ.

הווטסו משתמש בעבודה על מרידייאנים, הזרמת אנרגיה, מתיחות מרידייאנים, רוטציות ועוד, בדיוק כפי שנעשה מחוץ למים בטיפול השיאצו, אך יתרונו הגדול הוא השימוש במים כקונטרה. לדוגמא: בזמן שאני מותח רגל אחת, הרגל השנייה נגררת ואם נרצה או לא, טווח התנועה של הרגל השנייה גדל פלאים. כאשר אני עושה רוטציות (סיבובים) של הכתף, הכתף השניה נעה במים ולפעמים לאנשים שסובלים מכתף קפואה, הסתיידות, דלקת בכתף ועוד, זהו אחד הטיפולים הטובים ביותר לכתף – אנחנו זזים במים ונותנים להם לעשות בשבילנו את העבודה.

למים כוח עצום. כפי שהמים מחלחלים בשקט בשקט ומצליחים להפיל סלעים, מבנים וכו', כך המים תוך כדי גלגול הגוף דרך הכתף שאינה כואבת, יכולים להרפות, לפזר דלקת ללא שום מניפולציה (ללא לחץ, ללא התערבות).

לפעמים, כשכואב לנו ואנחנו עושים טיפול אחר (מחוץ למים), יש סיכוי שיכאב לנו. אנחנו, בעולם המים, מאמינים שבשלב הראשוני יש לבדוק את הגוף, לתת למים לעשות את העבודה תוך כדי עבודה על חלק אחר, שונה בגוף. לדוגמא: אם נרצה לשחרר את כתף ימין, נסובב את שמאל, אם נרצה לשחרר את הגב התחתון ולטפל בפריצת דיסק, נזיז את הגב ע"י תנועות שבאות מהצוואר. ממש ללא כל נגיעה באיבר הכואב המימד של המים יוצר שלווה, שקט והסיכוי לפגוע ולהכאיב לגוף כאשר עובדים בשלבים, הוא קלוש.

למרות כל זאת, חשוב לדעת שהטיפול במים, טיפול הוואטסו אינו מתאים לכולם או לפחות לא בשלב ראשוני, אנשים רבים רגילים להיות בשליטה, לדעת איפה הם, מה הולך להיות וכו'…ולכן מרגישים לחץ בצוואר או סחרחורת.

אנחנו בעולם המים משתמשים במגוון כלים על מנת להגיע לתוצאות, להרפות את הגוף ולטפל בכאבים ולכן, אנחנו מתאימים את סוג הטיפול לאחר אבחון עם אחד מהמנהלים המקצועיים. לפעמים, טיפול וואטסו הכי נכון, לפעמים ג'הארה, טכניקת השחייה ווסט אשר פותחה בעולם המים או ווטרדנס (Water Dance) למי שלא מסוגל לשכב על הגב. התאמת סוג הטיפול למטופל הוא קריטי וכך מגיעים לתוצאות טובות יותר. כך, משתמשים בשיאצו, במים, או בחיבור שלהם ה- וטסו, בצורה הטובה ביותר.

הכנו עבורכם מספר סרטונים של טיפול הוואטסו, על מנת שתוכלו להרגיש ולראות את העולם המופלא אליו אתם הולכים להתחבר בעולם המים.

טיפול וואטסו: נשימה + אקורדיון

בשלב הראשוני בטיפול הווטסו, לאחר הסבר על הטיפול, מה המטופל הולך לעבור, להבין ממנו על מה ירצה לעבוד, מה כואב לו, אם בכלל, נתחבר לנשימה של המטופל – פעמים רבות בטיפול אנחנו נושמים יחד איתו, מרגישים כ-"אחד" וברגע שמגיעים לזה בטיפול במים, אנחנו מתחילים להזיז את הגוף. בזמן השאיפה, ניתן לקחת את הגוף במים לכיוון הראש של המטופל או הפוך (בד"כ לכיוון הראש).

שלב החיבור לנשימה הוא קריטי ורק אח"כ ניתן להתחיל את ה"אקורדיון", שהוא כיווץ והרחקה של הגוף. הכוונה, כי בחלקו הראשון של טיפול הוואטסו, להביא את הברכיים לבטן אך תמיד לאט לאט ובהתאם לגמישות המטופל והרגיעה שלו במים.

ככל שנתמיד יותר בטיפול, במשך הזמן נוכל להגיע לטווח תנועה גדול יותר.

טיפול וואטסו: רוטציות ומתיחות של הרגליים

לאחר שלב החימום, האקורדיון, הגוף רגוע יותר וניתן להתחיל רוטציות של רגל אחת לכל הכיוונים. גם כאן, נבצע זאת בהתאם להרגשת המטופל – ככל שהמטופל רפוי יותר, כך ניתן להגיע לטווח תנועה גדול יותר, להביא את הברכיים לבטן ואף למתוח בעזרת גוף המטפל עוד יותר. הרוטציות של הרגליים – בהתחלה עם הרגל הקרובה לגוף ואז הרחוקה.

התרגיל מסייע בהגדלת טווח התנועה, לשחרר את מרידיאן ה- UB, שברובו שולט על הגב התחתון, או "בעברית" – מותחים את שריר ההמסטרינג (דו ראשי ירכי) והישבן. לא סתם מטופלים רבים שסובלים מכאבי גב תחתון נהנים כל כך מטיפול הוואטסו והטיפול במים בכלל.

טיפול במים: רגיעה ועבודה על מרידיאן ההארט (לב) וה- PC (מעטפת הלב)

מעטפת הלב אינה איבר פיסי, כמו הלב, אך ברפואה הסינית הוא שומר הסף, הוא השומר של הקיסר שהוא הלב. הלב הוא האיבר החשוב ביותר, הוא מאכסן אותנו, את הנפש, משפיע על שינה, חלומות וכו'.

בטיפול במים ובטיפול הוטסו בעולם המים, אנחנו מנסים לתת לו את המקום שלו, ולא סתם הנגיעה "בלב" נעשית בתנוחה עוברית. תוך כדי תוך תזוזה עדינה של הגוף, תנועה כפי שמזיזים תינוק, אנחנו נוגעים ולוחצים בעדינות על החלק הפנימי של הזרוע והאמה, ונוגעים פעם אחר פעם בצורה עדינה מלמעלה כלפי מטה. ניתן כמובן גם להמשיך לאורך כל המרידיאן עד הראש (מהזרת).

פעמים רבות, אנחנו כמטפלים מנסים להספיק המון. אין צורך! ניתן להישאר בשלב הזה הרבה זמן. התנוחה העוברית בטיפול הוואטסו תוך עבודה על הלב היא מדהימה ויוצרת את הרגיעה והשחרור המושלם לגוף.

טיפול וואטסו: סחיטת גב ואצת ים

בעולם המים, אנחנו לוקחים את טכניקות הטיפול כגון וואטסו, ג'הארה ועוד לכיוונים שלנו. אנו מתאימים את הטיפול במים למטופל.

סחיטת הגב כחלק מטיפול הוואטסו והטיפול במים בכלל מהווים כלים מדהימים להרפיה, הפרדה של החוליות, שחרור האגן ועוד. הסחיטה יכולה גם לכאוב לנו בגב התחתון, במידה ולא עושים את הטיפול נכון.

בעולם המים אנו עוברים לפי שלבים ודואגים להרפות את הגוף מספיק זמן ולכן בזמן הטיפול במים, כאשר אנו מבצעים מתיחה בין הכתף לרגל (סחיטת גב), אנחנו מאריכים את שרירי הגב וההרגשה גם בטיפול וגם לאחריו מדהימה.

אצת ים הוא אחד התרגילים המדהימים בוואטסו אבל לא רק. שנים רבות גוררים אנשים במים ואחד הדברים היפים זה לתת לגוף לזוז לו ימינה ושמאלה, כאשר המטפל מחזיק את המטופל מהצוואר. אצת הים היא סוג של תרגיל פסיבי שניתן להכניס אותו לאורך כל הטיפול מתי שרוצים. הוא ניטראלי וחלק מהמטפלים מניחים את הראש על הכתפיים וחלקם משאירים את הראש במים ומידי פעם גם יוצרים מתיחה ושחרור מהצוואר. אצת ים+ מתיחה של הידיים, יוצרת גם היא מתיחה אבל חזקה יותר. כדאי לעשות אותה רק לאחר שהגוף ממש משוחרר.

טיפול וואטסו: שחרור חוליות גב התחתון, מתיחת כתפיים וסיום טיפול

כחלק מטיפול הוואטסו בעולם המים, אנחנו רוצים לשחרר את הגב התחתון. ניתן לגלגל את הגוף מצד לצד תוך פתיחה של השרירים שלוחצים לפעמים על הגב התחתון – לוקחים את האצבעות שלנו ודוחפים את הגוף כלפי חוץ, תוך פתיחה של המרווח בין החוליות לשרירים, תוך שחרור מרידיאן ה- UB.

מתיחת כתפיים – אנו יכולים למתוח את הכתפיים ע"י לקיחת המרפק, הצמדתו לאוזן או עד כמה שהמטופל מאפשר מבחינת הגמישות של הגוף ולהזיז את הגוף מצד לצד. המתיחה לא רק מותחת את הכתף, אלא את כל הצד של הגוף.

הטיפול במים מאפשר לנו להגדיל את טווח התנועה בהתאם לגמישות והאלסטיות של המטופל.

בסיום הטיפול, מרפים את המטופל לאחר הרפיית הגוף ומאחלים לו את כל הטוב שבעולם וכמובן שחרור המתחים או הכאבים שבגללם הוא הגיע לטיפול.

 

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.