west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

גריפת (תפיסת) מים בשחייה – למה זה חשוב?

גריפת מים בשחיה

תפיסת מים הנו אחד הדברים החשובים לשחיינים, על מנת ליצור התקדמות בפחות מאמץ. יחד עם זאת, ישנם שחיינים רבים שחושבים שאין להם "תפיסת מים" ולכן מתעייפים.

ב- 90% מהמקרים עובדה זו אינה נכונה. מה שמשפיע על התנועה והמהירות זה קו הזרימה, הרפיית יד מעל המים, מתיחת יד בעומק נכון, עומק הראש ועוד.

לאחר ששיפרתם קצת את הסגנון, אתם מרגישים שאתם שוחים בקו ישר ולא חותכים קו סימטריה, זה הזמן להתחיל להשקיע בעצמכם ולהתחיל לגרוף נכון, או כפי שאנחנו קוראים לזה "תפיסת מים" – כמה מים אנו "לוקחים" איתנו בכל גריפה.

ברור לנו, שככל שניקח יותר מים, כך ההתקדמות שלנו תהיה אופטימאלית, נחזק יותר את השרירים, נאריך אותם וכו'. שחיינים ברמה עולמית, עובדים בכל עונה כ- 3 חודשים שלמים על תפיסת מים במגוון תרגילים. צילמנו עבורכם מספר תרגילים שתוכלו לשלב אותם בכל אימון.

חשוב מאוד, במידה והרגשתם לחץ בגב או בכתף, יש להתייעץ עם צוות עולם המים על מנת "לתפוס מים" נכון ולא לפגוע בגוף.

1. דולפין לאחור – דולפין לאחור, הוא תרגיל מדהים, מעניין וקשה אם לא מרפים את הגוף! המטרה שלנו ליצור התקדמות דרך גב היד, כף היד בתנועות גל תוך התקדמות לאחור. התרגיל מלמד אותנו להרפות בצורה אופטימאלית את הגוף ועוזר לנו לתפוס יותר מים ללא מאמץ.

2. יד, יד מרפק גבוה – בתרגיל זה, לעומת תרגיל מס' 1, אנחנו מתרגלים עם יד, או עם ידיים ביחד את תחילת הגריפה ומנסים לשמור על מרפק גבוה לאורך כל התנועה. שחיינים רבים מפספסים כ- 30 ס"מ מתחילת הגריפה ולגוף לוקח המון זמן לתפוס מים. בתרגיל זה, אנחנו לומדים לגרוף מרגע סיום המתיחה במים ולא מפספסים אפילו ס"מ אחד (היד לא נופלת לנו במים).

3. תפיסת מים על הגב רגליים מובילות – תפיסת מים על הגב כשהרגליים מובילות, זה אולי התרגיל הקלאסי והקל ביותר לביצוע. אנחנו שומרים על ידיים די קרובות למותניים כאשר כף היד מופנית כל הזמן לרצפה והאגודל לא יותר מ- 30 ס"מ מהמותניים. אנו נותנים לרגליים להוביל על מנת לא ליצור תנועת דחיפה במים. התרגיל עובד בצורה מדהימה על שרירי האמה ועוזר לנו לתפוס מים טוב יותר.

4. דחיפת ידיים את הגוף לכיוון הרגליים, פנים לרצפה – תרגיל זה, לעומת תרגיל 3, קשה יותר ועוזר לנו מאוד לחזק את מפרק כף היד, אך יחד עם זאת גם להרפות אותו. אנחנו מנסים לדחוף את הגוף שלנו לאחור. אם אתם מתקשים, ניתן לעשות את התרגיל עם פולי ובכך הגוף צף יותר בקלות ואנו יכולים להתמיד לאורך זמן ממושך יותר. את שני התרגילים כדאי לשלב כחלק מתרגיל, כגון; 25 תפיסת מים על הבטן, 25 תפיסת מים על הגב, 50 מינימום תנועות… כך, אנו אנו מיישמים את העבודה של תפיסת המים בשחייה עצמה.

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.