west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

שחיית תינוקות ומים בחורף

חורף בריא בבריכה חמה ונעימה 

הגיע הזמן להפריך את השמועות לגבי שחיית פעוטות בחורף

בכל חורף, אנו מוצאים עצמנו מתלבטים, האם לקחת את התינוק לבריכה או לא? ו"ברור"… שלא! הרי קר ויורד גשם, רוחות מנשבות, חוששים מהתפתחות של דלקת אוזניים, אולי הילד יחלה, ידביק את אחיו האחרים, צריך לתת תרופות, וממש אבל ממש לא בא לנו שוב לא לישון בלילה, יותר כיף להתכרבל בשמיכה בבית.

אז יש לנו חדשות בשבילכם, זה הזמן להגיע לבריכה! הנה כמה מן הסיבות לכך….

למה השחייה כל כך חשובה בחורף?

ברוב ימי החורף תינוקות לבושים בשכבות בגדים, הגורמים לסרבול, מה שמקטין את טווח התנועה שלהם. לעומת זאת בבריכה, בלבוש מינימאלי, טווח התנועה גדל ומאפשר לתינוקות לזוז באופן משוחרר.

כשקר לנו השרירים מתכווצים, אך בבריכה מחוממת (טמפ' של 33-34 מעלות) השרירים משתחררים וניתן לעבוד עליהם באופן אפקטיבי יותר (פיתוח שרירים ומוטוריקה).

עבור תינוקות הסובלים מאסטמה או בעיות הקשורות לדרכי הנשימה, שחייה בחורף מהנה מכיוון שהלחות והאדים הנוצרים בבריכה מחוממת פותחים את דרכי הנשימה.

האם השחייה גורמת לדלקות אוזניים ומחלות אחרות?

החורף מביא עמו תחלואות רבות, אך רובן אינן קשורות לשחייה כפי שלעיתים מקובל לחשוב. אצל רוב הפעוטות השחייה אינה הגורם לדלקות אוזניים, אלא מכלול גורמים אחרים כגון: אלרגיות, זיהום בדרכי הנשימה, חיידקים וכו'.

פעילות גופנית ככלל ושחייה בפרט מחזקים את הגוף ואת המערכת החיסונית, מה שמביא לירידה בתחלואות החורף השונות. ומכיוון שגוף חזק יותר הוא בריא יותר, דווקא בחורף כדאי ורצוי לעסוק בספורט.

ילדים רבים השוחים בחורף, חולים פחות. ואגב כך, דווקא בימים שלא מגיעים לבריכה פתאום מופיעה מחלה.

אין ספק כי בחורף חשוב להקפיד על מספר כללים לאחר השחייה:

  • חשוב ביותר להקפיד על לבוש חם לאחר השחייה על מנת לשמור על חום הגוף. גם אם לא ממש קר מומלץ לגרוב גרביים, וכמובן לא לשכוח חבישת כובע כותנה/צמר/פליז לפני שיוצאים לאוויר הקר.
  • כדי לשמור על האוזניים, יש לנגב היטב עם מגבת בתום השיעור (על מנת למנוע זיהומים אין לנגב בקסמי אוזניים).
  • מומלץ לאכול משהו לאחר השיעור כדי לשמור על תזונה נכונה.
שחיית תינוקות ומים בחורף

 

לסיכום, שחיית פעוטות מומלצת גם בחורף. השרירים מתחזקים, מערכת החיסון מתחשלת, המוטוריקה משתפרת, ומצב הרוח מתרומם. כן צריך להתייחס למצב בריאותו הכללי של הפעוט ואין להביאו לבריכה במידה ואינו חש בטוב, זאת על מנת לא להחמיר את מצבו וכמובן גם כדי להימנע מהדבקת פעוטות אחרים בבריכה.

שיהיה לכולנו חורף בריא, חם, ונעים.

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.