west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

שחייה עם סנפירים, יתרונות הסנפיר לשחייה אצל פעוטות, ילדים ומבוגרים

שחייה עם סנפירים

למה צריך לשחות עם סנפירים ? * איזה סנפיר לקנות? * איך להשתמש בסנפיר בצורה טובה? * איך לא להתמכר?

למה לשחות  עם סנפירים?

לצערנו או לא, רובנו הולכים על כל כפות הרגליים ולא על קצות האצבעות ולכן אנחנו לא מורגלים לתנועת "הפוינט" בכף הרגל, פרט לרקדניות כמובן. שחייה עם סנפירים עוזרת לנו בהתקדמות, הסנפיר "מגדיל" את שטח הפנים של כף הרגל ומגביר את כח הדחיפה של הרגל, מחייב אותנו באופן טבעי לשחות במצב פוינט, וכך מסייע בהתקדמות.

עבודה קבועה של הרגליים בפוינט מאריכה את שרירי של הרגליים, במיוחד את כף הרגל. שריר ארוך הוא גמיש יותר וצף יותר טוב במים, כל תנועה של הרגליים כאשר כף הרגל גמישה מקדמת אותנו יותר ולא מחמצנת לנו את הגוף. בנוסף, האלסטיות בכף הרגל יוצרת הליכה טובה וגמישה יותר, גם מחוץ למים.

איזה סנפיר הכי טוב לנו לשיעורי ואימוני השחייה?

אם כך, באיזה סנפיר לבחור? קצר (זומרס)? ברווז? סנפיר ארוך וקשה? סנפיר עם קרע באמצע? סנפירי צלילה?

אם אתם לא שחיינים מקצועיים, ששוחים לפחות 4 פעמים בשבוע ויותר, לא כדאי לשחות עם הזומרס והברווז אלא לשחות עם סנפיר גמיש יותר וארוך יותר על מנת ליצור תנועה טובה ולא לפצוע את כף הרגל או הגב. ככלל, כדאי ללכת על סנפירים גמישים על מנת ליצור אורך שריר ולשמור על המפרק, ובהדרגה ניתן לעבור לסנפיר קשה יותר ולחזק את תנועת הרגליים.

ההמלצה שלי, בהתחלה היא לבחור בין סנפיר גומי קשה אך גמיש כגון FINIS, Speedo ו-  DOLPHIN שהוא היום הסנפיר הגמיש ביותר.

יתרונות נוספים של הסנפירים

  1. הסנפיר עוזר מאוד בתרגילי סגנון. אנו רוצים לחשוב ולשפר את תנועת הידיים, בזכות הסנפיר מנטרלים את הקושי של הרגליים, מתקדמים ביתר בקלות וכך משפרים את התנועה.
  2. תרגילי מהירות – פעמים רבות אנו רוצים לייצר מהירות גבוהה יותר ממה שאנו מסוגלים, הסנפיר מאפשר לנו להגיע למהירויות גבוהות ולהתאים את מהירות הידיים (לקצב גבוה מאוד). לא כדאי להתמכר – לאחר שיפור הסגנון באמצעות הסנפירים, מורידים אותם ומנסים לשמור על קצב המהירות שתרגלנו עם הסנפיר.
  3. לילדים – איזון ואפילו שיפור הקואורדינציה על ידי עבודה עם סנפיר המשפיע על קבוצות שרירים שאיננו מורגלים אליהם ובכך משפר אלסטיות אף לאחר הורדת הסנפיר, מאפשר תנועות מורכבות עם הרגליים במים, וגם משפר גמישות מחוץ למים. אצל ילדים עד גיל 12 הקואורדינציה משתפרת מהר מאוד ותורמת לפעילות ספורטיבית יעילה ובכלל להתפתחות טובה יותר.

סנפירים לשחיית פעוטות, מאיזה גיל כדאי להתחיל?

עולם המים הוא כיום הגוף הגדול והמקצועי בשחיית הפעוטות , עם ניסיון של מעל 20 שנה ואלפי ילדים שהתחילו בשיר " צפרדע ירוקה קפצה קפיצה" והיום הם שחיינים וסופרטאי על , בנוסף לעולם המים הפריסה הארצית הגדולה ביותר לשחיית פעוטות בישראל והוא גם כיום מכשיר הכי הרבה מדריכים לשחיית פעוטות דרך קמפוס עולם המים, המרכז להכשרת מדריכים ומטפלים במים.

למה כלכך חשוב לנו לספר לכם את הרקע המקצועי? על מנת להבין שיש כבר המון שחיינים שלמדו דרך השיטה הייחודית WEST לפעוטות  ואחד מאבני הדרך לבניית שריר נכון לילד הוא דרך העבודה עם סנפירים.

מתי בכל זאת נשים סנפיר לפעוט? מרגע שמידת הרגליים שלו או שלה היא 21 או בגיל 1.2 שנים , כן כבר בגיל כזה ניתן לשים סנפירים גמישים (מידת הסנפירים הקטנה ביותר ואלסטית היא 22-24) במידה והסנפיר נופל מהרגל ניתן לשים גומי לשיער על הרגל והסנפיר או גרב וכך הסנפיר לא ייפול.

פעוט בן 2.9 שוחה עם סנפירים וידיים בחץ – היעד בשחיית הפעוטות בעולם המים זה להביא ילד בגיל 3+ לשחות 25 מ' ללא עזרת הורה

פעוט הופך ממפרפר לשחיין כאשר הוא יודע להרים את הראש מעל המים, הדבר מצריך כמובן גם כוח בכתפיים, הארכה של חגורת הכתפיים, נשימה אבל בעיקר אלסטיות ותנועתיות בכף הרגל.

פעוט שמתחיל מגיל צעיר מאוד לשחות עם סנפירים ישחה 25 מ' עם ללא סנפירים בגיל 3-4, ילד שלא ישחה עם סנפירים יקח לו שנה יותר, כן שנה מלאה יותר!!

למה בכלל חשוב לילדים כלכך קטנים לשים סנפירים? כי זה עובד על מספר אלמנטים ושרירים שלא ניתן לעבוד עליהם ביבשה וגם בעיטה רגילה לא תגיע לתנועתיות הנדרשת.

שחייה עם סנפירים לפעוטות תחזק את שרירי הליבה, ההיפוך של הילד, היציבה של הפעוט, הוא ידע לרכב על אופניים יותר מהר, ישחה יותר מהר וכן גם בעתיד אותו פעוט שיהפוך לילד יהיה ספורטאי טוב יותר.

לסיכום: סנפירים לפעוטות יגרמו לילד שלכם להיות יותר חזק, עם ביטחון עצמי גדול יותר והכי חשוב הוא ילמד לשחות בקצב הרבה , אבל הרבה יותר מהר.

למה חובה שיהיה לכם סנפירים אישיים ולא לקחת מחבר או מהבריכה?

הסנפיר הוא סוג של נעל , לאט לאט הוא נבנה על כף הרגל שלנו אבל בעיקר בונה א האלסטיות הנכונה של כף הרגל שלכם, שילוב של סנפיר 1 גמיש וסנפיר 1 נוקשה , יכול לגרום לכם לכאבי גב תחתון , כאבי קרסול ואף דלקת בגיד אכילס לילדים זה יכול לגרום ליציאה מקו זרימה, בניית חוסר סינמטרייה לגוף ( אחד הדברים הכי חשובים לילדים זה הסימטריה , הארכת השרירים וחגורת הכתפיים )ופשוט לעקב את ההתקדמות של הילד בצורה משמעותית.

במידה ונקרע לכם סנפיר השחייה , אל תשמרו את הסנפיר שנקרע אלא תחליפו את שניהם בדיוק שכמו שאם יש לילד שלכם קרע בנעל אתם מחליפים את 2 הנעליים 🙂

 

תרגילים שכדאי לעשות בכל אימון על מנת לשפר את אורך השריר

  1. 25X8 מ' צלילה בדולפין – המטרה היא הגמשת האגן ויצירת תנועה ארוכה של כף הרגל והרגליים בכלל.
  2. 25X8 מ' חתירה עם סנפירים – ללא תנועת רגליים וללא דחיפה חזקה מהקיר, נסו להגיע ל-12 תנועות בכל בריכה (ברגע שלא עובדים עם הרגליים ונותנים להן להיגרר, כל הגוף מתארך).

בנוסף, שני תרגילי מתיחות, אחד על ידי תפיסת היד בקצה הסנפיר והשני באמצעות מתיחה מאמצע הסנפיר. שתי המתיחות, לאחר המאמץ, מגמישות את כף הרגל וחשובות מאוד להארכת התאומים ובמיוחד לשרירי הירך (כאשר הם ארוכים הם מונעים פציעה בגב התחתון).

מתיחת סנפיר בשחייהמתיחת סנפיר – תפיסת היד בקצה הסנפיר

תרגילי מתיחות במים עם סנפיריםמתיחת סנפיר – מתיחה מאמצע הסנפיר

לסיכום, אני משתמש בסנפיר באופן אישי וגם בקבוצות שאני מאמן, בקרב ילדים ומבוגרים, אך צריך לזכור שהסנפיר הוא אמצעי הגעה למטרה ולא עושים איתו את כל האימון. כמו כן, כדאי להתאים את סוג הסנפיר על מנת לשמור על גוף בריא, ללא פציעות וליהנות מהאימונים.

הסנפיר גם לילדים וגם למבוגרים יגרום לכם להגיע ליעד יותר מהר, כי כאשר השריר ארוך יותר כך הגוף צף יותר ומתקדם מהר יותר במים .

במקרים של כאב באחד המפרקים כגון גב, צוואר, ברכיים וקרסול, חובה להתייעץ עם צוות עולם המים על מנת להתאים את אופי העבודה עם סנפירים.

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.