west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

מדוע רופאים ממליצים להתחיל לשחות מגיל 6 והאם הם צודקים ?

 

לימוד שחייה מגיל 6 - האומנם? 

על מנת להבין את התשובה, כדאי להבין לעומק את ההבדל בין ילד בן 3 לילד בן 6.

ילד בן 6 חזק יותר, הקואורדינציה טובה יותר, הנשימה טובה יותר ונפח הריאות גדול יותר, טווח הקשב והריכוז גדול משמעותי בגיל 6 לעומת גיל 3. ללמד ילד קטן, לוקח זמן רב יותר וחגורת הכתפיים שלו חלשה במיוחד בגיל הקטן.

ולשאלה – האם הרופאים צודקים? במידה מסוימת, כן, כי העבודה והלימוד של ילדים קטנים מורכבת הרבה יותר.

והאם הרופאים טועים? אני מאמין שהם טועים ובגדול וייקח להם עוד כמה שנים להבין את חשיבות השחייה וחיזוק חגורת הכתפיים לפני גיל 6 (כיתה א'). חשוב כמובן לציין שלאט לאט יותר ויותר רופאים נחשפים לאלמנט הטיפולי של המים וממליצים על שיעורי שחייה, טיפולי הידרותרפיה בגיל הצעיר לחיזוק חגורת כתפיים, קשב וריכוז ועוד….

ולמה בבתי ספר שונים בארץ מלמדים רק מגיל 6 ולא לפני?

  1. חשוב להם שעולם המים יצליחו 🙂 
  2. לימוד שחייה לילד בן 3-4 דורש המון סובלנות ולרוב המדריכים אין את הסובלנות הנדרשת.
  3. ילד בן 3-4 צריך שישחקו איתו ולשנות עבורו 30 תרגילים בשיעור.
  4. שלבי הלימוד שונים במהותם אצל ילדים גדולים מילדים קטנים. לא סתם עולם המים פיתח שיטה ייחודית ללימוד שחייה לגיל הזה.

והסיבה המרכזית היא שלאנשים רבים אין את הסובלנות וההבנה שיש למדריכי עולם המים ולכן הם פשוט לא מצליחים, או שהם אומרים "הילד לא בשל ".

ומה אני חושב על זה? אפרט בהמשך.

אנסה בכמה מילים להסביר משהו חיוני  וחשוב על שנת ה- 2000  ועל הילדים של היום:

הילדים של היום חלשים יותר, הם משחקים על המחשב ופחות מטפסים על עצים. יש יותר מודעות לתזונה נכונה אבל איכות המרכיבים נפגעת בשנים האחרונות, ילדים פחות קשובים (השפעה ישירה של כמות זמן המסך) ויש יותר ויותר ילדים עם בעיות קשב וריכוז, היפראקטיביות ADHD, בעיות שפתיות ועוד….

על מנת להבין קצת יותר, 70% מהילדים בגיל 6 כיום סובלים מחגורת כתפיים חלשה וכיום 7% מהילדים לוקחים רטלין והמגמה רק הולכת וגדלה.

למה להתחיל בגיל 3 חודשים בשחיית פעוטות בעולם המים ולמה כדאי מאוד להתחיל לשחות כבר מגיל 3

כל אדם צריך מספר דברים על מנת לחיות:

  1. שינה
  2. תזונה
  3. פעילות גופנית  

ברפואה הסינית מוסיפים גם חיבור גוף נפש ונשימה.

אבל כהורה, לנו חשובים דברים נוספים – איזה הורה היה רוצה שהילד שלו יהיה אחרון?, שלא ישתפו אותו במשחקים, שיצחקו עליו? למה להגיע לגיל 6 לא מוכנים.

כהורה, לא חשוב לנו שהילד שלנו יהיה אלוף (לפחות לרוב ההורים 😉 ) אבל אנחנו כן רוצים לתת לו תנופה להצלחה חברתית ואישית, לחזק אותו, לחזק לו את הביטחון העצמי, לתת לו להוציא אנרגיה בצורה מווסתת ונכונה.

אני יודע מה זה להיות אותו ילד עם בעיות קואורדינציה, ילד עם בעיות קשב, ילד שקשה לו בספורט, ילד שלא משתפים אותו במשחקי כדור, ילד שחולם בלילות ושהיה רוצה שהחיים שלו יהיו קצת אחרת.

החיים שלי התחילו להשתנות ברגע שהתחלתי לשחות בגיל 10. הכל השתנה – הביטחון, הגוף, יכולת ספורטיבית, חברים.. בקיצור, כל החיים.

ולמה בכל זאת להתחיל לשחות בגיל 3?

כי ילדים חייבים להוציא אגרסיות, הם חייבים בדיוק כמו שהם צריכים תזונה ושינה, לעשות פעילות גופנית. אין הבדל בין ילדים למבוגרים, כמו שאנחנו צריכים, גם הם.

ילד בן 3 ששוחה פעם בשבוע הוא ילד חזק יותר, קל לו יותר לרכב על אופניים, הנשימה שלו משתפרת, הוא קשוב יותר, רגוע יותר, חזק יותר ולא פחות חשוב – בגיל 6, ההורה יכול ללכת כמו טווס לבריכה, כי הילד שלו לא צריך מצופים, הוא שוחה כבר כנראה גב, חתירה וחזה, קופץ מהמקפצה בלי פחד וצולל לקרקעית.

לימוד שחייה לילדים מתחת לגיל 6 

ולסיכום:

ילד בגיל 3 חייב פעילות גופנית ובפרט שחייה, לוקח לו קצת יותר זמן ללמוד מילד בן 6 אבל הוא מקבל עולם ומלואו: הוא יהיה מוכן טוב יותר לכיתה א' בכך שיוכל להחזיק עיפרון, הנשימה שלו תשתפר כך שהוא יוכל להכניס יותר חמצן בכל שאיפת אוויר ולהתרכז טוב יותר בשיעורים, הביטחון שלו יהיה גבוה יותר והוא כבר ידע לשחות ממש יפה בגיל 6.

דבר חשוב מאוד להבין, שלא כל מדריך יודע ללמד ילד בן 3 לשחות. צוות עולם המים עובר הדרכה מיוחדת ושיטה ייחודית המאריכה את השרירים, יוצרת אלסטיות לגוף, מחזקת מאוד את חגורת הכתפיים ובונה את השלבים מהקל אל הכבד, וכך לא רק שוחים מהר יותר אלא נהנים לאורך כל השנה בחוג הכי כיף שיש, חוג השחייה בעולם המים.

 

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.