west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

למה בכלל כדאי לנשום כל 3 תנועות בשחיית חתירה

למה כלכך חשוב לנשום נשימה כל 3 בשחיית חתירה למרות שהשחיינים האולימפיים נושמים כל 2?

אורי סלע נשימה שמאלה במים פתוחים

בכל פעם כשאני מבקש ממישהו ששוחה כל 2 תנועות לשחות כל 3, אני שומע "תירוץ", אפילו כשאני חושב ששמעתי הכול זה מגיע – "יש לי מים באוזן הימנית תמיד", "אני לא סימטרי", "אין לי אוויר בצד השני", "כואב לי הצוואר", "ככה מייקל פלפס שוחה", "ראיתי את השחיינים באליפות העולם…", "המציל אמר לי שזה בסדר" , בנשימה כל 2 אני פשוט שוחה יותר מהר ועוד….

 

4 סיבות מעניינות וחשובות, למה כדאי לשחות חתירה עם נשימה כל 3 ולא נשימה כל 2

כמה נתונים חשובים

  1. היום, יותר ויותר שחיינים ברמה עולמית שוחים כל 2 תנועות, אך במהלך האימונים מתרגלים גם כל 3,5,7 ויכולים לשחות לשני הצדדים. אותם שחיינים גם מצליחים לשחות סימטרי ולהתקדם בצורה מדהימה בנשימה כל 2 בניגוד אלינו (לא לשכוח, הם שחיינים ברמה עולמית). סון יאנג למשל, אלוף העולם ב-1500 מ', נושם לפעמים לצד ימין ולפעמים לצד שמאל באותה בריכה.
  2. 90% מהשחיינים "החובבים" ששוחים עד 3 פעמים בשבוע ונושמים כל 2, חותכים קו סימטריה, כך יוצרים לחץ באזור הגב התחתון, צוואר וכתף ולכן שוחים בזיג זג.
  3. הזזת הראש במהירות גבוהה רק לצד אחד, מצריכה המון עבודה על שרירי הצוואר ולאנשים שאינם שחיינים מקצועיים זה עלול לגרום לכאב.
  4. רוב השחיינים ששוחים כל 2, צוללים לאחר הנשימה ואז מירב הכוח מתבזבז לצורך עלייה ופחות לצורך התקדמות לפנים.
  5. זמן הלימוד לשחייה בנשימה כל 2 או כל 3 זהה גם אצל שחיין מבוגר וגם אצל ילד.
  6. שחייה כל 3 תנועות בריאה יותר, סימטרית יותר, נכונה ולא יוצרת לחץ על איזור הגב והצוואר.
  7. כאשר שוחים עם נשימה כל 3 ומדייקים את השחייה בהתאם ל- WEST האישי שלכם, השחייה כל 3, מהירה הרבה יותר כאשר שוחים למרחק ( 400 מ' ומעלה )

5 תרגילים פשוטים שיעבירו אתכם מנשימה כל 2 לנשימה כל 3

שחיינים ברמה עולמית שוחים כל 2, מפני שזה מאפשר לקחת יותר חמצן לשרירים. גם אני בתחרות לפעמים נושם כל 2, אך ללא יוצא מן הכלל כל האימונים שלי הם נשימה כל 3 ( אלא אם מטרת התרגיל שונה). ובכל זאת, למה שחיינים נוטים לנשום ככה? הסיבה העיקרית היא שאין אוויר. רוב השחיינים מרגישים מצוקה באוויר וחושבים שהם לא נושמים נכון, אבל ברוב המקרים הסיבה האמיתית היא שהם לא שוחים נכון ו/או לא שוחים באופן סימטרי.

אז מה צריך לעשות?

  1. האימון החשוב ביותר הוא שחייה עם שנורקל ללא נשימה, לשחות לאט עד שמצליחים להגיע ל-1000 מ' עם/בלי סנפירים, כאשר הדגש העיקרי הוא על גלגול גוף לכ-45 מעלות, כל פעם שנוגעים עם הכתף בסנטר או בלחי( בשיא מתיחה).
  2. לאחר שהתנועה מושלמת ומרגישים שהראש במנח ישר ולא זז, ניתן להמשיך לשלב הבא שהוא מנח נשימה >>.

השחייה היא ספורט מדהים. מומלץ לקחת מהשחייה את הדברים הטובים, את האורך, הסימטריה, הגמישות, ורפיון הצוואר והגב.

נשימה כל 2 תנועות אפשרית בהחלט אך מעל גיל 18 כבר כדאי יותר לחשוב על הבריאות ולהתאמץ כדי לשחות נכון ולשמור על עצמנו. מספיק לחצים יש לנו בחיים, לחצים שגורמים לצוואר תפוס (ובמיוחד בצד ימין) אז לא צריך להוסיף עוד.

8 תרגילים שכדאי לעשות על מנת לתרגל נשימה בטכניקת WEST ולשמור על הצוואר >>

כמה זמן זה לוקח אם החלטתי לעבור מנשימה כל 2 לנשימה כל 3?

לפני שנדבר על הזמן, חשוב להבין שברגע ששוחים נשימה כל 3, שוחים יותר נכון עם פחות תנועות, כך שאם שחיינו 20 תנועות לבריכה של 25  עם נשימה כל 2 ( כ- 9 נשימות לבריכה) ברגע שעברנו לנשימה כל 3 , מספר התנועות יכול לרדת ל- 18 ואפילו 17 בגלל אפקטיביות התנועה ( כ- 5-6  נשימות לבריכה) זה אומר ששאפנו 30-40% פחות אוויר, או במילים אחרות יקח לנו זמן מסויים להסתגל לשחייה עם פחות אוויר.

כמה זמן זה לקוח?

פיזיולוגית לוקח  לגוף בין חודש לחודש וחצי להסתגל לשחייה החדשה, אבל כשזה קורה אתם מתחילים לעוף בגלל שהגוף למד להכניס יותר חמצן בכל שאיפת אוויר.

למה הדרך לנשימה כל 3 כלכך קשה?

כי ברגע שעושים את השינוי , לפחות בשלב ההתחלתי פשוט שוחים הרבה יותר לאט 

יאללה למים, תיהנו ותשמרו על עצמכם….

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.